۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۳۸۵۰۱
رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع):

بصیرت مردم در عصر ظهور موجب مصونیت آنها در فتنه‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع) با اشاره به حماسه نهم دی اظهار داشت: با ظهور امام زمان(عج) همه مردم از معارف الهی، و حق و باطل آگاه خواهند شد و با بصیرتی که می‌یابند فتنه و فتنه‌گری نخواهد بود.
حجت الاسلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع)، در برنامه روشنا شبکه جام جم صدا و سیما با اشاره به حماسه نهم دی اظهار داشت: با ظهور امام زمان(عج) همه مردم از معارف الهی و حق و باطل آگاه خواهند شد و با بصیرتی که می‌یابند فتنه و فتنه‌گری نخواهد بود.

 

وی امام زمان(عج) را میراث دار پیامبران خواند و ابراز کرد: امام زمان(عج) تمام معجزات پیامبران را دارند و در شرایط مختلف با معجزات ایشان به مردم استشهاد می‌فرمایند.

 

حجت الاسلام تقوی به کتاب «کمال الدین و تمام النعمه» اشاره کرد و گفت: کتاب «کمال الدین و تمام النعمه» مرحوم شیخ صدوق از منابع مرجع شیعه در بحث مهدویت است که اکثر روایات آن از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

 

وی با اشاره به نقش مهم صادقین(ع) در تبیین معارف قرآن و اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) به تمام شبهات دوران خود پاسخ دادند و در تبیین قرآن، امامت، احکام اسلامی و پاسخ به شبهات مهدویت نقش بسیار مهمی داشتند.

 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع) افزود: امام باقر(ع) فرمودند «اگر کسی دعاکند و آرزو داشته باشد که دوران ظهور امام زمان(عج) را درک کند اما تا آن زمان زنده نباشد، خداوند ثواب و فضیلت افرادی که عصر حضرت مهدی(عج) را درک کرده‌اند به او عطا می‌کند».

 

وی به مناعت طبع مردم دوران حکومت حضرت مهدی(عج) اشاره و تأکید کرد: مردم عصر ظهور به هر آنچه دارند، قانع بوده و به دنبال پس انداز، تجمل گرایی و ثروت اندوزی نیستند.

 

حجت الاسلام تقوی ابراز کرد: امام باقر(ع) درباره قناعت مردم عصر ظهور فرمودند «شرایط خاصی بر مردم دوره حکومت حضرت مهدی(عج) حاکم است که آنها وجوهات شرعی خود را در کیسه‌های سربسته می‌گذارند و درب خانه‌ها را می‌زنند اما همه افراد، بدون این که محتوایات داخل کیسه را ببینند می‌گویند ما نیازمند نیستیم».

 

وی تصریح کرد: شیطان در دوران ظهور به دست امام زمان(عج) کشته می‌شود و بصیرت دینی در میان مردم تا اندازه‌ای بالا می‌رود که قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کنند.

 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع) گفت: از اتفاقات مهم دوران حکومت حضرت مهدی (عج) این است که قرآن جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و بنا به فرموده امام باقر(ع) در مسجد کوفه جلسات قرآنی تشکیل می‌شود و امام عصر(عج) به تمام شبهات پاسخ می‌دهند بنابراین هیچ اختلافی در تفسیر آیات قرآن باقی نمی‌ماند.

 

حجت الاسلام تقوی در پایان به بینش و علم بالای زنان در حکومت امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: امام باقر(ع) فرمودند «جایگاه قرآن در حکوت حضرت مهدی(عج) تا اندازه‌ای است که زنان در خانه با قرآن قضاوت می‌کنند» و بانوان با استناد به قرآن، نزاع و اختلافات خانوادگی خود را حل می‌کنند./908/پ202/ف

ارسال نظرات