۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۳۸۵۱۰

بیداری مردم، حماسه 9 دی را خلق کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با اشاره به بیداری بموقع مردم در حماسه 9 دی گفت: تمام مشکلات و حوادث ناگواری که بر سر یک ملت بوجود می آید به دلیل بی خبری و خواب آلودگی آنان است ولی مردم ایران این چنین نبودند.
حاج علي حاج علي حاج علي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید حاج علی، استاد حوزه علمیه در جلسه ای که به مناسبت تبیین روز 9 دی شامگاه دیروز در مدرسه علمیه معمار باشی تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت بیداری مردم درباره حوادث روزگار خاطرنشان کرد: تمام مشکلات و حوادث ناگواری که بر سر یک ملت بوجود می‌آید به دلیل بی خبری و خواب آلودگی آنان است، شهادت شیخ فضل الله نوری(ره) نمونه ای از این بی‌خبری در جامعه است، بنابراین وظیفه طلاب و روحانیون آگاه سازی جامعه است.

 

وی با اشاره به بیداری مردم در روز 9 دی سال 88 ابراز داشت: مردم با مشاهده وقایع روز عاشورا متوجه اهداف شوم دشمن شدند و آن حماسه عظیم را خلق کردند.
 

حجت الاسلام حاج علی با بیان اینکه باید دشمن شناسی را در میان مردم ترویج دهیم گفت: دشمن می خواهد روحیه استکبارستیزی را از مردم ایران ازبین ببرد، وظیفه روحانیون تببین اهداف دشمن در در میان اقشار جامعه است.

 

این استاد حوزه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره فتنه اظهار داشت: برخی در ظاهر شعار های حق طلبانه سر می دهند ولی در عمل بگونه ای دیگر عمل می کنند، این ویژگی از خصوصیت های فتنه در کلام رهبری است.
 
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام می خواستند همان کاری را که بر سر عراق درآورده اند بر سر ایران بیاورند خاطرنشان کرد: تحلیل گران دلیل اصلی تحریم های جدید تحمیل شده بر کشور را وقوع فتنه در سال 88 می دانند، فتنه گران از تحریم ها سود می برند، آنان از طرفی به غرب پیشنهاد انجام تحریم های جدید را می دهند و از طرف دیگر به مقامات داخلی سازش با غرب را توصیه می کنند.

 

حاج علی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه دولت کنونی در مذاکرات هسته ای تصریح کرد: آقای ظریف به طرف مقابل پیشنهاد می دهد که اگر حقوق ایران را به رسمیت نشناسید مجددا تندروهای مخالف غرب در ایران در راس قرار می گیرند، مسوؤلان کشور دستاورد های نظام را زیر سوال برده و بر ضد منافع کشور سخن می گویند.811/پ202/ب6

ارسال نظرات