۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۸۵۱۲
امام جمعه آمل:

بهره گیری از سبک زندگی دینی تعالی بخش زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که ائمه معصومین(ع) پاک ترین انسان ها هستند، گفت: سبک زندگی دینی می تواند ما در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد که باید در این مسیر نورانی حرکت کنیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که ائمه معصومین(ع) در مقام ارزنده و والایی قرار داشته و بالاتر از مقام این بزرگواران نداریم، گفت: این بزرگواران مقرب درگاه حضرت بوده و در مرتبه ارزشمندی قرار دارند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) و انبیای الهی آمدند تا رسالت خود را انجام دهند، بیان داشت: بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران می تواند زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار داده و به تقرب الی الله برساند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، افزود: همه ما در تلاش هستیم که با دانایی از دنیا برویم و اگر نادان باشیم این یک جهالت بوده که باید سطح دانایی خود را ترویج دهیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که اگر کسی ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم را به زیبایی درک کند به مقامی گرانقدر می رسد، ادامه داد: هرچه سطح دانایی ما بالاتر رود به درجات عالی در نظام هستی می رسیم.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم به عنوان بهترین هدایت کننده جامعه بشری در اختیار ما قرار گرفته است که باید استفاده شایسته ای از آن داشته باشیم، گفت: درک هر آیه از قرآن کریم می تواند ثمرات گرانقدری برای ما داشته باشد که باید فهم خود را نسبت به معارف این کتاب نورانی ترویج دهیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حرکت در مسیر اهل بیت معصومین(ع) و پیامبر اکرم باید در میان ما وجود داشته باشد که این بزرگواران معصوم و پاک هستند، بیان داشت: این بزرگواران نه تنها گناه نکرده و بلکه نیت گناه هم در وجود آنان قرار نداشته است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: از ابتدا تا پایان آفرینش از سوی این بزرگواران گناهی سر نمی زند که ما انسان ها باید تلاش کنیم از گناهان دوری کرده و در مسیر کسب رضایت حضرت حق گام برداریم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ائمه معصومین(ع) پاک ترین انسان ها هستند، گفت: سبک زندگی دینی می تواند ما در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد که باید در این مسیر نورانی حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به این که دشمنان همیشه در برابر ما حضور دارند، بیان داشت: در دوران پیامبر اکرم هم عده ای به دنبال پست و مقام خود بوده که نسبت های ناروایی می دادند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید از ظرفیت هایی که وجود دارد به درستی استفاده کند، افزود: باید در عمل کاری کنیم که به مقام ارزنده و والایی دست یافته و بهشت نصیب همه ما باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات