۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۲۳۸۵۲۷
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور:

9 دی نتیجه ولایتمداری و بصیرت مردم بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به حماسه 9 دی گفت: 9 دی حاصل توجه مردم به پیروی از رهنمودهای رهبری و بصیرت آنها بود که نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.
سلسله نشستهاي سياسي در مسجد جامع خاتم الانبياء پرديسان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور، شب چهارشنبه در مراسم سخنرانی مسجد خاتم الانبیاء پردیسان با بیان این‌که برخی می خواهند حوادث فتنه88 را یک سوء تفاهم اعلام کنند، گفت: برخی در جامعه می خواهند حادثه 9 دی را یک مناسبت عادی معرفی کنند و بگویند که 9دی یک حماسه نبود این مشخص است که این دسته افراد کسانی هستند که بصیرت بسیار ضعیفی دارند.


دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان ابعاد این رویداد بزرگ 9دی را حیات دوباره به نظام توصیف کرد و گفت: 9دی حیات  احیای مجدد اسلام و انقلاب بود.


حجت‌الاسلام ذوالنور به تعریف سرمایه ملی از دید جامعه شناسنان پرداخت و گفت: تعریف مشترک جامعه شناسان درباره سرمایه ملی یعنی اعتبار ملی و اعتماد ملی و هر چه این دو تقویت شود جامعه تقویت می‏شود و هرچه هم تضیعیف شود جامعه تضیف می‏شود.


وی به برخی از فتنه گران که درباره صیانت از آرا در زمان انتخابات تشکیک کردند؛ اشاره کرد و گفت: افراد فتنه گر چه تناسبی دارد که کمیته صیانت از آرا تشکیل بدهند زیرا تشکیل کمیته صیانت از آرا یعنی ما به نظام جمهوری اسلامی اعتماد نداریم.


دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: سران فتنه نه تنها حادثه توهین به اباعبدالله(ع) در روز عاشورا را محکوم نکردند بلکه از آن به عنوان جنبش نیز یاد کردند.


حجت‌الاسلام ذوالنور در ادامه افزود: سران فتنه برای دشمنان نظام چتر درست کردند و کسی از بیگانگان اعم مجاهدین خلق، پژاک، سلطنت طلب‏ها و غیره نبود که از حادثه 88 حمایت نکند و در این شرایط گروهک پژاک اعلام کرده بود بازداشتی های خود را از نیروهای مسلح ایرانی با بازداشتی‏های جنبش سبز مبادله می کند.


وی به آثار فتنه در جامعه اشاره کرد و گفت: کمترین تاثیر فتنه تردید برخی خواص و تردید آناه نسبت به نظام و انقلاب بود.


دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور به صحبت‏های زهرا رهنورد و بی سند بودن حرف‏های وی در رسانه‏ها اشاره کرد و گفت: ماجرای داماد لرستان و فرزند آذربایجان یک توهین بزرگ به قوم ترک و لر است و این شایسته سالاری مردم را زیر سؤال می برد.


وی به نقطه عطف نظام اسلامی در این فتنه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی مانند نظام های غربی نیست و در نظام جمهوری اسلامی رابطه مقلِد و مقَلَد است و این نقطه عطف نظام اسلامی است.


حجت‌الاسلام ذوالنور به عامل خلق 9 دی اشاره کرد و گفت: دو چیز عامل اصلی حادثه 9 دی است یکی لیاقت رهبری و دیگری بصیرت بالا در مردم جامعه اسلامی و اگر آنچه در 9 دی اتفاق افتاد در کوفه اتفاق می‏افتاد امام علی(ع) خانه نشین نمی‏شد./978/پ202/ج

ارسال نظرات