۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۵۲۹
امام جمعه چناران:

سکوت در برابر فتنه به معنای همراهی با فتنه گران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چناران با تأکید بر لزوم مرزبندی شفاف مسؤولان با جریان فتنه و فتنه گران، گفت: هر کس مرز خود را با فتنه و فتنه گران مشخص نکند در مسیر و کنار آن ها است.
فتنه

حجت الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، 9دی را یکی از ماندگارترین روزهای انقلاب اسلامی در تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت: این روز به عنوان روز بصیرت و بیعت با امام ثبت شده است.

 

وی با بیان این که دشمن از همان روزهای اول انقلاب برای جنگ افروزی و براندازی نظام تلاش کرده است، تصریح کرد: در جریان انتخابات سال 88 نیز دشمن به امید رسیدن به اهداف خود، از ظرفیت های خود برای ضربه زدن به انقلاب بهره گرفت.

 

امام جمعه چناران، مدیریت ولی فقیه را در افشای ماهیت فتنه گران مؤثر دانست و افزود: در عاشورای سال 88 ماهیت آن ها بر مردم آشکار شد و مردم با حضور گسترده در صحنه توطئه و نقشه آن ها را خنثی کردند.

 

رییس شورای امر به معرف و نهی از منکر چناران، افزود: وقتی به اعتقادات دینی و فرهنگی مردم حمله و جسارت شد، مردم معتقد و متدین حماسه 9 دی را به وجود آوردند.

 

وی، به تبیین هدف دشمن از شروع فتنه پرداخت و اظهار کرد: دشمن قصد رویارویی مردم با نظام جمهوری اسلامی و مردم با مردم را داشت و اگر حضور به موقع مردم نبود وضعیت کشور ما مانند کشورهای منطقه بود.

 

 تبرئه عناصر فتنه با سوء تفاهم خواندن حوادث سال 88

حجت الاسلام تاجی، در خصوص این که برخی حوادث سال 88 را صرفا یک سوء تفاهم می دانند، گفت: رهبر معظم انقلاب از آن زمان تاکنون بارها و بارها از حوادث سال 88 به عنوان فتنه یاد کرده اند و این نشان دهنده این امر است که نقشه حساب شده ای علیه نظام بوده که دشمنان داخلی و خارجی با یکدیگر متحد شده اند تا به اهداف خود برسند.

 

رییس شورای فرهنگی عمومی چناران، از فتنه 88 به عنوان جنگ احزابی که بر ایران تحمیل شده بود، یاد و خاطرنشان کرد: همانطور که در جنگ احزاب، قریش، مشرکین، یهود اطراف مدینه و منافقان داخل مدینه با هم متحد شده بودند تا اسلام و پیامبر(ص) را از بین ببرند، در جریان فتنه 88 نیز دشمنان با اتحاد با یکدیگر قصد سرنگونی انقلاب را داشتند.

 

وی با اشاره به شعارهایی که فتنه گران در سال 88 می دانند، گفت: این شعار ها و حمایت آن ها از کسانی که برای براندازی نظام تلاش می کردند نشان می دهد که هیچ سوء تفاهمی نبوده بلکه حقیقتا فتنه بوده است.

 

 حجت الاسلام تاجی،  علت اصرار برخی به سوءتفاهم دانستن این جریان را تبرئه خود دانست و اظهار کرد: برخی که خود در جریان فتنه حضور داشته اند برای تطهیر خود این مسائل را مطرح می کنند.

 

رییس شورای امر به معرف و نهی از منکر چناران، درباره جهت گیری دولت مردان در مسیر همسو با جریان فتنه یادآور شد: رییس جمهوری با شعار اعتدال برای خدمت به مردم آمدند اما متأسفانه در برخی از انتصاب ها دقت نمی شود.

وی با بیان این که ولی فقیه آگاه، اجازه انحراف انقلاب از مسیر خود را نمی دهد، درباره لزوم مرزبندی شفاف مسؤولان با جریان فتنه و فتنه گران، گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم صیهونیستی و همه کسانی که از انقلاب سیلی خورده بودند حامی فتنه گران بودند بنابراین هر کس مرز خود را با فتنه و فتنه گران مشخص نکند در مسیر و کنار آن ها است./1310/ت302/ب5

 

ارسال نظرات