۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۳۸۵۴۸
حجت الاسلام فرحانی خبر داد؛

تثبیت درس خارج استان ها با موافقت شورای عالی حوزه

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور از ساماندهی و تثبیت دروس خارج در استان ها با موافقت شورای عالی حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: با تشکیل هیأت سه نفره با دبیری معاونت آموزش این طرح در حال پیگیری است.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني ، معاون آموزش حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور صبح امروز در نشست مشترک مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه استان که در حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر در حال برگزاری است با گرامیداشت حماسه نهم دی ملت ایران گفت: حماسه نهم دی بیعت تاریخی ملت ولایت مدار ایران اسلامی با ولایت و نماد بصیرت در امت اسلامی است.

 

وی با بیان این که ملت بزرگ با خلق حماسه عظیم نهم دی بار دیگر علاقه و دلدادگی خود به شهدا، ولایت، اهل بیت(ع) را اثبات کردند، افزود: حماسه بزرگ نهم دی به عنوان یک حرکت ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

 

حجت الاسلام فرحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه به برکت آغاز فعالیت مدیریت های استانی شاهد برکات و پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه های علمیه بودیم، گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تیم های کاری بسیار خوبی در مدیریت های استانی حضور دارند که با اشراف شورای استانی حوزه زمینه تقویت زیرساخت های علمی و آموزشی را فراهم کردند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر بخشی از مبنای تصمیم گیری در حوزه نظرات کارشناسی استانی است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر تقویت مدارس علمیه در استان ها مسیر مثبت و رو به جلویی را طی می کند.

 

حجت الاسلام فرحانی با اشاره به این که ما در قم برنامه های پیشنهادی از استان ها را کارشناسی می کنیم و همان ها را مبنای تصمیم گیری قرار می دهیم، خاطرنشان کرد: با همکاری تیم های کاری در استان ها تقویم آموزشی را سیال کردیم و در اختیار استان ها قرار دادیم.

 

معاون آموزش و امور استان های حوزه های علمیه با بیان این که تقلیل پذیری در حوزه را تغییر دادیم و این مسأله را برای نخستین بار در سال گذشته جابجا کردیم، گفت: همچنین برای نخستین بار قراردادهای اساتید استان ها با موافقت شورای عالی حوزه از یک سال به سه ساله تبدیل شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی و تثبیت دروس خارج در استان ها در صورت موافقت نهایی شورای عالی حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: با تشکیل هیأت سه نفره با دبیری معاونت آموزش دروس خارج در شهرستان ها تثبیت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: هیأت سه نفره در حال نصب است که وضعیت درس های خارجی کشور را ارزیابی کند و مورد موافقت شورا عالی نیز قرار گرفت.

 

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که تثبیت و تقویت دروس خارج در شهرستان ها یکی از برنامه های مهم ما در مرکز است، خاطرنشان کرد: این طرح در برنامه های کارشناسی در سفرهای استانی با مشورت بزرگان در استان ها در حال انجام است.

 

وی با بیان این که شورای عالی حوزه با تثبیت دروس خارج در شهرستان ها موافقت کرد، بیان داشت: در حال حاضر گزارش های دروس خارج کشور با دبیری معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور جمع آوری شده است.

 

حجت الاسلام فرحانی ادامه داد: برنامه داریم تا وضعیت سطح چهار در استان ها را حل کنیم و اگر این اتفاق بیافتد یک حرکت بسیار ارزشمند است.

 

وی در ادامه سخنان خود از دادن همه اختیارات علمی در آینده ای نزدیک به استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تثبیت سطح چهار حوزه در استان ها از سوی شورای عالی اختیارات علمی نیز به استان ها واگذار خواهد شد.

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه اساتید مدارس علمیه استان ها امسال حکم دار خواهند شد، افزود: این برنامه به منظور تقویت پوشش حمایتی اساتید است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دوره تثبیت اختبار که از آغاز سال تحصیلی شروع می شد و با کارشناسی و همکاری استان ها به تابستان منتقل شد، افزود: طرح میثاق طلبگی معاونت تهذیب نیز نیز به این دوره اضافه شد و تلاش می کنیم تا چرخه پذیرش کشور را تا اول مهر نهایی کنیم که اگر کسی قرار است طلبه بماند کد دار شود./950/پ202/ب1 

ارسال نظرات