۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۳۸۵۶۱
نماینده مجلس شورای اسلامی:

افراطی گری و تندروی نتیجه ای جز عقب ماندگی مسلمانان ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی شکاف بین جامعه اسلامی را حاصل تفرقه افکنی استکبار گران ارزیابی کرد و گفت: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی در میان مسلمانان هستند چرا که به خوبی می دانند تند روی و افراد سبب عقب ماندگی مسلمانان و اختلاف بین آنها می شود.
ابراهيم نکو نماينده مردم رباط کريم مجلس عضو کميسيون اقتصادي
ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آستانه هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اتحاد مسلمانان در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه مذاهب اسلامی در ایران در کنار هم با روابط بسیار دوستانه با قومیت های متفاوت در کنار هم زندگی می کنند و حتی وجود روابط خویشاوندی و ازدواج اهل تسنن و تشیع بسیار به چشم می خورد؛ وضعیت در کشور بسیار متعادل و مطلوب است همچنان که سایر اقوام نیز در نظام اسلامی ایران همین وضعیت را دارند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکاف های میان اهل تسنن و تشیع اظهار داشت: استکبار جهانی با سیاست های تفرقه افکنانه سعی در دستیابی به آرزوی دیرینه خود در به وجود آوردن تفرقه بین مسلمانان دارد و با هزینه های گزاف قصد دارد زمینه دشمنی و عداوت بین مسلمانان را فراهم می کند.
 
ابراهیم نکو با ابراز تأسف از وجود اختلافات بین مذاهب اسلامی ادامه داد: به جای اینکه در بین مسلمانان اتحاد و همدلی وجود داشته باشد و با این اتحاد بتوانند در مقابل مستکبرین جهان و دشمنان اسلام بایستند هر روز میبایست وقت و سرمایه خود را صرف مبارزه با گروه های دست ساز غرب کنیم.
 
وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش گروه هایی را می سازند و آنها را آماده می کنند و به عنوان گروه های اسلامی تحویل جامعه مسلمان می دهند تا تفرقه را دامن زده و از قدرت مسلمانان بکاهند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی داعش را یکی از گروه های ساخته آمریکا دانست و ابراز داشت: این گروهک را که هیچ ارتباطی به آموزه های اسلامی ندارد با نام اسلامی تحویل جامعه اسلامی دادند و به اسم اسلام کشتار وحشیانه ای در بین مسلمانان به راه انداخته است.
 
ابراهیم نکو با توجه به فعالیت مجامع تقریبی ایرانی گفت: اینگونه مجامع در حل اختلافات بین مذاهب اسلامی فعالیت خوبی دارند ولی فعالیتشان چشم گیر نیست؛ زیرا این فعالیت های انجام شده در برابر تبلیغات وسیع دشمنان اسلام که با عوام فریبی و برنامه ریزی های مدون با هدف ایجاد تفرقه انجام می شود، به چشم نمی آید.
 
وی کشورهای اسلامی را در دو جناح توصیف کرد و افزود: یک طرف کشوری شیعی با رویکرد صلح آمیز و به دنبال تقریب مذاهب اسلامی و در طرف دیگر کشورهایی که سردمدارانشان سرسپردگان آمریکا هستند، با دستور گرفتن از اربابان خود به دنبال تفرقه و اختلافات بیشتر در جامعه اسلامی هستند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی بیداری های اسلامی شکل گرفته و در حال شکل گیری منطقه را از موجبات دستیابی به وحدت جهان اسلام دانست و اظهار داشت: در این بین گروه های افراطی نیز فعال شده اند هر چند افراط هیچ گاه نتیجه ای نداشته است.
 
ابراهیم نکو ادامه داد: وقتی افراطی گری دستور کار کسانی شود که به عنوان کارشناسان و صاحب نظران خود را مطرح می کنند؛ آثار منفی  نمود  خواهند داشت؛ افراطی گری و تند روی نتیجه ای جز اختلاف، شکست، عقب ماندگی و درگیری نخواهد داشت.
 
وی حاکمان وهابی کشورهای اسلامی و گروه های ساخته و پرداخته قرن معاصر را به دنبال از بین بردن فعالیت های در راستای وحدت توصیف کرد و گفت: در تشیع هم افرادی وجود دارند که به دنبال تفرقه هستند ولی خطر این جریانات، در معرفی این افراد به عنوان علمای تشیع و سردمداران و نمایندگان تشیع است؛ شیعیان می بایست با معرفی علمای اهل تشیع از افراد تند رو اعلام برائت کنند و مذاهب دیگر را نیز از این مطلب آگاه نمایند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم فعالیت های فکری، فرهنگی و تبلیغی در مبارزه با گروهک های تکفیری تأکید کرد و اظهار داشت: در مراحل اولیه برخورد با گروهک های با اعتقادات تکفیری می بایست با فکر و فرهنگ اسلامی اقدام شود تا مردم باید با مضرات افراطی گری و خطرات آن برای جهان اسلام آشنا شوند.
 
ابراهیم نکو گروه هایی را که با سلاح به جنگ مسلمانان آمده اند مستحق سرکوب توصیف کرد و افزود: آخرین راه ورود ضربتی و جنگ با گروه هایی است که صراط مستقیم را از یاد برده اند و به هیچ وجه به این مسیر باز نمی گردند./836/ت302/ج
ارسال نظرات