۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۳۸۵۶۶
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

وحدت ملی با وحدت فرهنگی پایدار می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این‌که ارزش‌های فرهنگی، افراد و اقوام را به هم متصل می‌کند، گفت: دشمنان نیز به دنبال شکستن وحدت فرهنگی هستند؛ روحانیت است که می‌تواند در برابر توطئه دشمنان بایستد، روحانیت اگر وظیفه خود را انجام دهد می‌تواند از وحدت ملی حمایت و پشتیبانی کند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در همایش مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور که در ساختمان سابق استانداری قم برگزار شد، به بررسی نقش روحانیت پرداخت و بیان داشت: وظیفه روحانیت همان وظیفه انبیا است.

 

وی افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند؛ عقبه اسلامیت نظام نیز به وجود روحانیت است، شبکه گسترده ارتقای فرهنگی کشور در اختیار روحانیت بوده و روحانیت این شبکه را برای ارتقای فکری و فرهنگی دنبال می‌کند.

 

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این‌که روحانیت برای نظام نقش راهبردی، حیاتی و فوق‌العاده دارد، بیان داشت: به مقداری که روحانیت نقش دارد، به همان مقدار نیز باید برای آن از جهت علمی، فکری، نرم و سخت افزایی سرمایه گذاری کنیم.

 

وی ادامه داد: به روحانیت باید از جهت آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و دیگر مسائل توجه شود، در قسمت سخت افزایی نیز باید از روحانیان حمایت شود، حوزه‌های علمیه نمی‌توانند به اهدافشان که رسالت انبیا است برسند، مگر این‌که از دو بال نرم افزایی و سخت افزایی بهره گیرد، بخش نرم افزایی در اختیار مدیران حوزه‌ها و بخش سخت افزایی بر عهده مرکز خدمات است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به تشکیل هیأت امنا برای مرکز خدمات اظهار داشت: مسؤول نیز با انتخاب رهبری بوده و مأموریت آن حمایت از روحانیان است؛ وحدت ملی ما در صورتی حفظ می‌شود که وحدت فرهنگی حفظ شود.

 

وی تصریح کرد: ارزش‌های فرهنگی افراد و اقوام را به هم متصل می‌کند، دشمنان نیز به دنبال شکستن وحدت فرهنگی هستند؛ روحانیت می‌تواند در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کند و اگر این قشر وظیفه خود را انجام دهد می‌تواند از وحدت ملی حمایت و پشتیبانی کند.

 

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 200 هزار نفر را تحت پوشش این مرکز است، بیان داشت: این افراد با خانواده‌های خود حدود 500 هزار نفر می‌شوند و روحانیت نسبت به سایر اقشار حقیقتا خیلی محروم و مظلوم هستند، شهریه طلاب ما بسیار کم است.

 

وی ادامه داد: باید بسیجی را برای حمایت از طلاب محروم و مظلوم ایجاد کنیم، اگر قرار است روحانیت از کیان و عزت کشور حفاظت کند که باید این کار را بکند و تا به حال نیز کرده است، حمایت لازم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این‌که بخش حاکمیتی باید طلاب را حمایت کند، اظهار داشت: در این زمینه‌ کمک‌های صورت می‌گیرد، بخش خیرین و افزایش توانمندی روحانیت نیز سبب حمایت طلاب می‌شود، باید عزت و حرمت طلاب حفظ شود.

 

وی افزود: ما برای افزایش توان خود روحانیت فرصت‌های را داریم، در تمام استان‌ها بحث مسکن را دنبال می‌کنیم که نیاز به حمایت استانداران است./993/پ202/ف

ارسال نظرات