۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۳۸۵۷۵
مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

تقویت وحدت و انجسام اسلامی وظیفه علمای اهل سنت و تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همه علما و روحانیان اهل سنت و تشیع برای تقویت وحدت و انسجام اسلامی در بین ملت های مسلمان وظیفه شرعی و انسانی دارند.
حجت الاسلام حاتميان- ديدار با علماي اهل سنت راز و جرگلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی امروز به همراه حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و شماری از مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان با علمای اهل سنت شهرستان راز و جرگلان در این استان دیدار کردند.

 

حجت الاسلام حاتمیان در این دیدار با تأکید بر تقویت وحدت بین فرق و مذاهب اسلامی، اظهار داشت: همبستگی و وحدت موجود در بین اهل سنت و شیعیان در ایران اسلامی مدیون تلاش ها و زحمات علمای تشیع و اهل سنت است.

 

وی با بیان این که می بایست همه علما اقدامات خود در زمینه تقویت وحدت و افزایش همبستگی بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی را تداوم دهند، اضافه کرد: هر گونه اختلاف بین مذاهب اسلامی به ضرر مسلمانان و به سود دشمنان اسلام است و این موضوع باید از سوی همه مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حاتمیان با یادآوری این که دشمنان اسلام با بهره گیری از تمامی ابزارهای خود در پی رواج اسلام هراسی، بدنام کردن دین مبین اسلام و ایجاد تفرقه و نزاع در بین فرق اسلامی هستند، تصریح کرد: در این میان همه علما و روحانیان اهل سنت و تشیع برای تقویت وحدت و انسجام اسلامی در بین ملت های مسلمان وظیفه شرعی و انسانی دارند و رسالت آنها از سایر افراد بیشتر است.

 

وی اظهار داشت: افراد و گروه هایی که دانسته و یا نادانسته در این راستا با دشمنان همراهی و همکاری می کنند و به جای تقویت وحدت در پی تسویه حساب های دینی و سیاسی هستند؛ در واقع تیشه به ریشه اسلام می زنند.

 

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار نقش علمای شیعه و سنی در وحدت و انسجام بین پیروان فرق اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: علما و روحانیان می بایست مبانی وحدت و راه های تحکیم آن را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

 

وی تصریح کرد: تنوع در آداب و رسوم و سلایق نباید سبب تفرقه و اختلاف در بین پیروان مذاهب اسلامی شود و در این زمینه همه وظیفه دارند با توجه به آیات نورانی قرآن و روایات و احادیث اسلامی در راستای تقویت وحدت فعالیت کنند تا برایند این تقویت وحدت، گسترش دین مبین اسلام در جهان باشد.

 

 

آخوند غفور یزدانی، امام جمعه اهل سنت باغلق شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور مسؤولان و مدیران در این شهرستان، اظهار کرد: امنیت، آسایش و وحدت بزرگ ترین نعمت هایی هستند که به یمن پیروزی انقلاب اسلامی نصیب مردم منطقه شده است.

 

وی که عضو شورای فتوای اهل سنت استان خراسان شمالی نیز هست با اشاره به دسیسه های جریانات تندرو اسلامی در منطقه، وجود این جریان ها را نقشه و خواست دشمنان دانست و تصریح کرد: باید در این زمینه روحانیان اهل سنت و تشیع هوشیار باشند.

 

آخوند گلدی کمالی، مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت، عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی و مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان نیز در این دیدار با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی برای نمایش اتحاد مسلمانان به جهانیان است.

 

وی افزود: در این هفته برگزاری جشن و سرور در بین شیعه و سنی، شرکت شیعیان در جشن های اقوام اهل سنت خراسان شمالی و بالعکس، حضور مسؤولان در کنار برادران سنی در برنامه های این هفته و ... وحدت عمیق بین این دو گروه از مسلمانان در ایران اسلامی را به دشمنان نشان خواهد داد.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 900 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

 

یادآور می شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص) (دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات