۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۳۸۵۷۷

صدور 7 سند مالکیت برای موقوفات شهرستان خمینی‌شهر

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 مورد وقف جدید در سطح شهرستان خمینی‌شهر انجام شده است و فرهنگ وقف باید در میان تمام مردم نهادینه شود.
صدور 7 سند مالکیت برای موقوفات شهرستان خمینی‌شهر

حجت‌الاسلام مهدی قربانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به این‌که در حال حاضر 588 موقوفه در سطح شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد، اظهار کرد: 299 مورد از این موقوفات منفعتی و 289 مورد نیز انتفاعی است.

وی به تعداد امامزاده‌های شهرستان خمینی‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: آستان 9 امامزاده در سطح این شهرستان وجود دارد که امامزاده‌ سید محمد، سید محمد اشرف، سید ابراهیم، سید میر محمد اشرف و شاه ابوالحسن از جمله امامزاده‌های این شهرستان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به تعداد وقف‌های ایجاد شده در این شهرستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 مورد وقف جدید در این شهرستان انجام شده است و فرهنگ وقف باید در میان تمام مردم ایجاد شود.

وی با تأکید بر این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون اکثر پروژه‌های عمرانی در سطح آستان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان اجرا شده است، اضافه کرد: این پروژه‌ها به تجهیزات و مرمت مساجد و بقاع متبرکه شهرستان اختصاص دارد و تکمیل سرویس بهداشتی امامزاده سید محمد، آغاز به کار توسعه صحن جدید امامزاده سید و آیینه‌کاری گنبد این امامزاده از جمله این موارد است.

حجت الاسلام قربانی تاکید کرد: طی این مدت 533 مورد اجاره‌نامه موقوفات در این شهرستان تمدید و منعقد شده و درآمد‌‌زایی اجاره‌نامه‌های این موقوفات 250 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به این‌که اجاره‌بهای موقوفات در سطح این شهرستان به‌روز بوده و براساس عرف محلی و نظر کارشناسی دریافت می‌شود، افزود: مستأجران موقوفات باید اجاره‌بهای موقوفات را براساس نرخ روز پرداخت کنند تا نیت واقف اجرا شود./939/ت303/ب

ارسال نظرات