۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۸۵۸۵
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

توسعه و پیشرفت کشور با تقویت هویت اسلامی ایرانی ممکن است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: در راستای رساندن کشور به مرزهای دانش و توسعه تقویت هویت دینی و اسلامی ایرانی به ما کمک خواهد کرد.
خدا در آيينه عقل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین‌علی قبادی معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پیش از ظهر امروز در نشست حکیم طهران با موضوع مواجهه آقا علی مدرس با جریان فلسفی غرب که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: ملتی می‌تواند به توسعه برسد که در درجه اول قدرت و توانایی بازشناسی عالمانه میراث خود را داشته باشد.

 

وی افزود: امکان ندارد کسی تمدن بسازد اما قادر به شناخت خود نباشد در این میان سرزمین ایران که سرشار از میراث‌های تمدنی است سرمایه بزرگی است که ما بتوانیم با اتکا به این ذخایر و پشتوانه‌های فکری و معنوی به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به چگونگی پیشرفت عنوان کرد: نخستین گام پیشرفت شناخت خود و سرمایه‌های خود و حرکت به سمت و سوی تعالی با ذخایر و سرمایه‌های فکری و تمدنی است، برای رسیدن به توسعه حرکت باید از وضع موجود به سمت مطلوب صورت گیرد و این نیاز به دگرگونه دیدن دارد و این‌که بدانیم که هستیم و کجا قرار داریم.

 

قبادی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: برگزاری این همایش یکی از مصداق‌های بارز حرکت به سمت و سوی پیشرفت و تعالی است اگر کشورهای دیگر در حوزه تکنولوژی و فناوری گام بلندی برداشتند به این دلیل بوده که به میراث‌های فرهنگی و معنوی خود تاکید داشتند.

 

وی افزود: تفاوت آنها با ما در این است که آنها بعضا نداشته‌های خود را به عالی‌ترین وجه معرفی می‌کنند اما ما داشته‌های زیاد خود را نمی‌توانیم به دنیا معرفی کنیم.

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای رساندن کشور به مرزهای دانش و توسعه و این‌که نسل‌های آینده ما بدانند چه سرمایه‌های ارجمندی در این سرزمین بوده تا هویت خود را بازیابند در این زمینه تقویت هویت دینی، اسلامی و ایرانی به ما کمک خواهد کرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات