۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۸۵۹۹
حجت الاسلام دانشمند:

فتنه 88 برای از بین بردن اسلام برنامه ریزی شده بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دانشمند با بیان این‌که فتنه 88 برای از بین بردن اسلام برنامه ریزی شده بود، گفت: در آن فتنه برخی اقلیت‌ها مذهبی با همکاری عده‌ای وطن فروش قصد داشتند تا ریشه اسلام را از بین ببرند اما در فتنه‌گران در 9 دی به آتش خشم مردم گرفتار شدند.
حجت الاسلام مهدي دانشمند محقق و مبلغ حوزه علميه

حجت الاسلام مهدی دانشمند، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذسته در جمع عزاداران هیأت مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) در حسینه بنی فاطمه به تشریح عوامل ایجاد فتنه در طول تاریخ پرداخت و گفت: فتنه زمانی اتفاق می افتد حق بر باطل پیروز شود و پیروان طاغوت این پیروز را نمی پذیرند و برای جبران شکست فتنه ای برنامه ریزی می‌کنند، فتنه گران دوستان را دشمن، دشمنان را خیرخواه در جامعه نشان می‌دهند.

 

حجت الاسلام دانشمند بیان کرد: دومین عامل ایجاد فتنه این است امام معصوم و زمامدار حکومت اسلامی در حاشیه جامعه قرار گیرید و مردم کمتر بتوانند با آنها در ارتباط باشند و مشکلاتشان را از ایشان سؤال کنند بنابراین طاغوت زمان از این فرصت استفاده می کند و به فتنه گری می­پردازد.

  

وی اظهار داشت: در طول تاریخ زمامداران حکومت سعی می کرند که ارتباط مردم با ائمه معصومین قطع کنند و آن ها را در حاشیه حکومت نگه دارند.

  

حجت الاسلام دانشمند ابراز کرد: حکومت بنی امیه امام سجاد(ع) را از سیاست و حکومت دور نگه داشتند و به همین سبب امام چهارم برای هدایت مردم به دعا و نیایش روی آورد .

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هرچند شاگردان بسیاری را تربیت کردند اما این به جهت اعتقاد حکومت به آن ها نبوده بلکه به جهت درگیری و جابجایی بین حکومت بنی امیه و بنی عباس بوده است که این امامان از فرصت به دست آمده استفاده کردند و در مکتب آن‌ها شاگردان بسیاری تربیت شدند؛ هر چند در بسیاری موارد حکومت درس های آنها را تعطیل کردند.

 

وی افزود: حکومت بنی عباس(ع) امام موسی کاظم ر ا 14 سال در زندان نگه داشتند تا ارتباط مردم با ایشان قطع شود؛ بعد از ایشان حکومت ‌بنی عباس به امامان معصوم را تحت نظارت داشتند و به بسیاری از امامان از سوی زمامدارن حکومت مسوم و شهید شدند.

  

حجت الاسلام دانشمند گفت: فتنه مختص سال 88 نبوده است؛ بلکه فتنه همیشه در طول تاریخ از پیدایش آدم بوده بلکه اولین فتنه گر شیطان رجیم بود که به حضرت آدم(ع) سجده نکرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هرچه طاغوت دارای قدرت و نیروی بیشتری دست یابد؛ فتنه‌ها بیشتری در جهان روی می­دهد، گفت: قارون پسرخاله حضرت موسی(ع) و شاگردان خاص ایشان بوده که به مخالفت با این پیامبر برخواست؛ سامری بهترین شاگرد دانشگاه کلیم الله بود به گونه‌ای که اسم اعظم خداوند می‌دانست و طی الارض داشت از مقام معنوی و قدرت ویژه ای برخودار بود و وی توانست از 600 هزار نفر از یاران حضرت موسی(ع) را گوساله پرست کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: بلعم باعورا نوه حضرت لوط(ع) بود دارای درجات والای معنوی رسیده بود و اسم اعظم خدا می‌دانست و طی الارض داشت و حضرت موسی(ع) به وی مأموریت های بسیاری داد و بعلم در انتشار و ترویج دین حضرت موسی(ع) نقش بسزایی ایفا کرده بود.

  

حجت الاسلام دانشمند افزود: بعلم به سبب سه خصلت تبعیت از سخن نابجای زن خود، رفیق باز بودن و حب ریاست و مقام پرست بودن دست به فتنه علیه حضرت موسی(ع) زد.

  

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: از امام صادق(ع) پرسیدن چرا بعلم  منحرف شد، ایشان فرمودند که  بعلم به مقامی رسید که همانند حضرت موسی(ع) سخنرانی می کرد و مقام معنوی ایشان نزدیک شد و این تفکر را در ذهن او آمد که چرا به مقام  پیغمبری  نرسیده است بنابراین به سبب حب ریاست و حسادت به حضرت موسی(ع) دست فتنه زد.

 

حجت الاسلام دانشمند گفت: فتنه در قلب کسانی هستند که سابقه درخشان و جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دارند اما به خاطر هوی و نفس و حسادت مقام دیگر دست به فتنه گری می‌زنند.

  

وی با بیان این که در روایات ائمه معصومین(ع) آمده است که سخت ترین آزمون و فتنه­ها در آخر الزمان روی خواهد داد؛ مردم آخر الزمان چون دسترسی به امام معصوم ندارند و بصیرت لازم از پیروی دستوات آن ها ندارند، عده ای از این فرصت استفاده و در نقاب اسلامی دست به فتنه گری می­زنند؛ و چون این فرد معمم، مرجع و سید است و از هیأت­های مذهبی طرفدار می­کند از دستورات او تبعیت می کنیم اما نمی دانیم در ذهنش چه می گذرد و چه نیات و افکاری را دنبال می کند.

 

حجت الاسلام دانشمند  بیان کرد: در طول تاریخ طاغوت­های زمان با تبلیغات می­خواستند که نگذارند کلام امام معصوم به گوش مردم برسد و امروز در صدد برنامه ریزی برای فتنه و دور نگه داشتن مردم از ائمه اطهار هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مشاور هارون رشید به خلیفه پیشنهاد داد که برای مردم از اطراف امام رضا(ع) پراکنده کنیم، کتاب ها و رمان های اروپاییان را به کشورهای اسلامی آورده و ترجمه کنیم و میان مردم توزیع کنیم تا آنها مشغول خواندن این رمان ها شوند؛ همین کار سبب شد که بسیاری از مردم و خواص از اطراف امام رضا(ع) رانده می­شود.

  

حجت الاسلام دانشمند اظهار داشت: استکبار جهانی امروز هم در فضای مجازی و ماهواره ها قصد دارد با تهیه برنامه جذاب و جالب می­خواهند مردم را از معارف اهل بیت(ع) مردم مسلمان جدا کنند؛ استفاده صحیح از فضای مجازی مناسب است اما تا هنگامی که فرهنگ استفاده از آن را به دست نیاوردیم نباید به سوی آن برویم.

  

استاد حوزه و دانشگاه به برخی از وقایع اتفاق افتاده در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: در آن فتنه برخی اقلیت های مذهبی از جمله بهائی­ها، زردتشتی ها، صوفی­ها، وهابی ها و مسیحی­ها با همکاری عده ای وطن فروش قصد داشتند تا ریشه اسلام را از بین ببرند اما فتنه گران در 9 دی به آتش خشم مردم گرفتار شدند.

 

وی تصریح کرد: فتنه تنها مختص سال 88 نبوده است و فتنه های بزرگتری پیش روی جمهور اسلامی است؛ بدترین این فتنه جدایی مردم از معارف اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام دانشمند در پایان سخنانش اظهار کرد: کتاب های تحف العقول، مهدی موعود که ترجمه جلد 13 بحار الانوار است و خاطرات مستر همفر را بخوانید که سبب بصیرت افزایی و آگاهی از فتنه ها در آخر الزمان می شود./998/پ202/ف

ارسال نظرات