۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۳۸۶۰۶
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران:

نگاه قرآن بشر دوستانه و انسانی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که نگاه قرآن بشر دوستانه و انسانی است، پیش از آنکه نگاه مذهبی، قبیله ای و اسلامی داشته باشد، ‌گفت: اگر با این نگاه به مسایل بنگریم همه چیز تغییر خواهد کرد.
پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي
به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام احمدرضا خزاعی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مخاطرات سبک زندگی اسلامی ایرانی که صبح چهارشنبه 10 دی ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: قرآن یک نظریه علمی است که هیچگونه اعوجاجی در آن راه ندارد و قابل تحریف نیست.
 
وی گفت: این کتاب آسمانی برای انسان خلق شده و بر این اساس باید مدل های انسانی داشته باشیم که بر پایه آن الگوهای عملی یعنی از اهل بیت(ع) و قرآن طراحی شود.
 
حجت الاسلام خزاعی با تاکید بر اینکه عرف یک اصل بسیار مهم برای طراحی سبک زندگی است، گفت: قرآن سبک زندگی را به عرف واگذار کرده است و در خصوص سبک زندگی سخنی به میان نیاورده است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نگاه قرآن بشر دوستانه و انسانی است، پیش از آنکه نگاه مذهبی، قبیله ای و اسلامی داشته باشد اظهار کرد: اگر با این نگاه به مسایل بنگریم همه چیز تغییر خواهد کرد، از این رو باید نگاه بشری داشته باشیم و غرب و آمریکا را هم یک بشر بدانیم که از نظر تجربه در بسیاری از امور از ما جلوتر است و در برخی از بخش ها به مرحله ثبات رسیده است که من این ثبات را دین می دانم.
 
وی با اشاره به اینکه دین با پیشرفت تعارضی نداد، است، ادامه داد: در سبک زندگی غربی در هرچه به ثبات رسیده اند در واقع به دین رسیده اند هر چند خودشان اعتراف نکنند، ما روایتی با سند معتبر داریم که روزی را 10 قسم دانسته که 9 بخش آن در تجارت و بازار است در واقع این روایت بیان می کند فردی که مسلمان است باید فعالت اقتصادی کند و ابزارهای اقتصادی را در دست داشته باشد، در غیر این صورت نمی تواند به آن نتیجه مطلوب دینی و قرآنی برسد.
 
وی افزود: معتقدم در داخل کشور بسیاری از ساختارها فراهم نیست به همین دلیل مشکلات و وسایل زیادی وجود دارد اگر امروز بتوانیم در حرکت و ساختارهای خود بازارهای جهانی را تسخیر کنیم اسلام و مسلمانان برای تمام جهان الگو می شوند.
 
حجت الاسلام خزاعی با بیان نفوذ غرب در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر  تا 50 سال آینده زبان مردم ایران نیز انگلیسی شود و دیگر نیازی به آموزش زبان انگلیسی و برگزاری کلاس های آن نباشد، همانطور که مشاهده می کنید امروز بسیاری از واژه های انگلیسی را در مکالمات روزمره خود وارد کرده ایم و حتی اغلب زنان خانه دار که از سواد نیز بهره ای نبرده اند حداقل 60 تا 70 درصد لوازم خانگی آنها از اقلام خارجی است که نام آنها را به زبان انگلیسی می دانند./818/پ202/ب4
ارسال نظرات