۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۳۸۶۳۸

ارسال 150 مقاله به همایش نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش ملی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی گفت: 150 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد 120 چکیده مقاله پذیرفته شده است.
انقلاب اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی پرغو، دبیر علمی همایش ملی «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» عصر امروز در نشست پایانی هماهنگی و هم‌اندیشی برگزاری همایش اظهار داشت: این همایش ملی با حضور اندیشمندان برجسته سراسر کشور، 26 بهمن ماه سال‌جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که در حال حاضر 150 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد 120 چکیده مقاله پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: 40 درصد این مقالات از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان دکتری، 55 درصد آنها از سوی دانشجویان کارشناسی ارشد و پژوهشگران این حوزه و 5 درصد دیگر نیز از سوی سایر نویسندگان به نگارش درآمده است.

 


دبیر علمی همایش ملی «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» با بیان این‌که هنوز مهلت ارسال مقاله و اثر به این همایش برای تمامی اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان همچنان می‌توانند چکیده مقاله خود را به همراه مقاله کامل تا 15 بهمن ماه به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

 


رییس مؤسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز در با اشاره به این‌که این نشست به منظور جهت هماهنگی و نهایی کردن نحوه برگزاری همایش برگزار می‌شود، افزود: حضور تمامی دست اندرکاران و عوامل کمیته‌های اجرایی و اعضای علمی همایش ملی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی نشان از عزم جدی برای برگزاری هرچه‌ باشکوه‌تر همایش است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تشریح بخش ویژه این همایش یادآور شد: تاریخ شفاهی با محوریت روایت خاطره‌های انقلاب از جمله مهم‌ترین بخش‌های این همایش است که امیدوارم این بخش، به مستندسازی خاطرات ناب و ناگفته از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی کمک کند.

 


پرغو ادامه داد: نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش آذربایجان در اتحاد ملی و انسجام اسلامی در انقلاب اسلامی، نقش علما و روحانیون آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آذربایجان در ادوار مختلف انقلاب اسلامی، آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی در آذربایجان از محورهای اصلی این همایش است.

 


وی افزود: نقش اقشار مختلف مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی، بازتاب انقلاب اسلامی در هنر، ادبیات و مطبوعات آذربایجان، بسترها و زمینه‌های تاریخی انقلاب اسلامی در آذربایجان، نقش و عملکرد کانون‌های انقلاب اسلامی در آذربایجان و نقش آذربایجان در بازتاب منطقه ای انقلاب اسلامی از جمله دیگر محورهای اصلی این همایش است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات