۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۳۸۶۶۵
آیت الله علم الهدی:

امروز با جنگ احزابی سخت تر از زمان پیامبر مواجه هستیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز با جنگ احزابی سخت تر از زمان پیامبر(ص) مواجه هستیم، گفت: همانگونه که بت پرستان و یهودیانی که خود را خداپرست می دانستند، متحد شدند که پیامبر اکرم(ص) را براندازی کنند امروز نیز هر جریانی به هر شکلی اعم از استکباری، استعماری و مزدوری دست در دست یکدیگر گذاشته اند تا قرآن و دین را براندازی کنند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در مراسم تشییع سه تن از شهیدان مدافع حرم، گفت: همزمان با حماسه عظیم انقلابی 9 و10 دی، شهادت این سه عزیز که مدافع حریم حرم اهل بیت(ع) بوده اند، عالی ترین مناسبت ها را به وجود آورده است و از سویی دیگر تقارن این ها با شهادت امام حسن عسکری(ع) ما را در خط این امام همام هدایت می کند.

 

وی با بیان این که در زندگی ولایی به خط گیری از اهل بیت(ع) و تعمق در آموزه های سیاسی تکلیف ساز باید توجه داشت، تصریح کرد: ما در همه اصول دین مداری و محور های گرایشی در توحید و معاد و حوزه های مختلف رفتاری امتیازمان این است که با تکیه بر نظر، بینش و پندار در خط دین حرکت نمی کنیم.

 

مبانی رفتاری و اعتقادی شیعه، برداشت شخصی نیست
آیت الله علم الهدی با بیان این که سند مبانی رفتاری و اعتقادی ما قول، فعل و تقریر معصوم است، افزود: علت این که مبانی دینی ما به عنوان اسلام ناب ملقب شده است، این است که مبانی رفتاری ما در حوزه های سیاسی، زندگی فردی و خانوادگی و مبانی اعتقادی ما، برداشت و پندار شخصی نیست بلکه مستند می باشد و این نکته باعث شده است تا اسلام در همه ملل به عنوان اسلام ناب باشد.

امام جمعه مشهد افزود: تشیع ما تنها به باور و عقیده نیست بلکه بیش از آن که در مبانی اعتقادی به اهل بیت(ع) وابسته باشیم در مبانی رفتاری به آن ها وابستگی داریم.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به فرازهایی از زیارت جامع کبیره که می فرماید: «شما را شاهد می گیریم و خدا را شاهد می گیریم، هر جه را شما باور کردید ما نیز باور می کنیم فقط سند به ما بدهید و بر هر چه کفر ورزیدید و نفرت یافتید ما نیز کفر بورزیم و نفرت یابیم فقط سند بدهید.»، گفت: این ادعای وسیع و گسترده است که باورمندی تمام شئون فکری و رفتاری انسان را به عنوان شیعه فرا می گیرد.

 

امروز با جنگ احزابی سخت تر از زمان پیامبر(ص) مواجه هستیم

آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز با جنگ احزابی سخت تر از زمان پیامبر(ص) مواجه هستیم، اظهار کرد: همانگونه که بت پرستان و یهودیانی که خود را خداپرست می دانستند، متحد شدند که پیامبر اکرم(ص) را براندازی کنند امروز نیز هر جریانی به هر شکلی اعم از استکباری، استعماری و مزدوری دست در دست یکدیگر گذاشته اند تا قرآن و دین را براندازی کنند.

 

وی در ادامه افزود: در این شرایط وظیفه ما این است که رفتار، گفتار، تقریر و حالات اهل بیت و معصومین(ع) در تمام شئون زندگی اجتماعی، سیاسی و فردی خود به کار ببندیم و صرفا به اجرای برنامه های عاطفی در رابطه با خصوصیت آن ها و انجام واجبات دینی اکتفا نکنیم.

 

جریان شناسی از ویژگی های مهم زندگی امام حسن عسکری(ع) است

وی با بیان این که با اشاره به روز شهادت امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: با درس گرفتن از ایشان آن را در زندگی سیاسی خود به کار ببندیم؛ جریان شناسی مهمترین درسی است که می توانیم بیاموزیم.

 

امام جمعه مشهد افزود: در این 35 سال دشمن روز به روز ناتوان تر و متزلزل تر می شود و هر چقدر تزلزل آن ها بیشتر می شود دشمنی آن ها نیز بیشتر می شود و دشمنی خود را به شکل های مختلف پیاده می کنند بنابراین برای مقابله با دشمن، جریان شناسی اصلی شرایط زندگی اهل بیت(ع) و نحوه برخورد ائمه را با این جریان ها در آن زمان را باید بشناسیم.

 

وی با بیان این که در تحلیل سیاسی زمان امام عسکری(ع) و اهل بیت(ع) نشان می دهد که اگر قدرت یابی در عرصه سیاسی وارد شود و به امتیاز و ارزش های آن توجه نشود تا مرز امام کشی پیش می روند، اظهار کرد: در جامعه اگر جریان ها و جناح های سیاسی به دنبال قدرت بروند و با رهبری زاویه پیدا کنند، به آن جا می رسند که زاویه مامون و هارون رسید.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به فداکاری این سه شهید مدافع حرم حریم اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: شیعه امروز در ولایت، فداکارتر از شیعه 1700 سال قبل در زمان امام عسکری(ع) است و اگر فداکاری های امروز شیعه در آن روز بود، ایشان شهید نمی شدند و سرانجام امام زمان(عج) به غیبت نمی رسید و ولایت با معصوم حاکم می شد.

 

وی با اشاره به تشکیلاتی که امام عسکری(ع) در زندان نظامی، از شیعه تشکیل داد، گفت: این تشکیلات چنان شیعه را ساخت که هم در حمایت از مرقد اهل بیت(ع) جانفشانی می کنند و هم خود را در عرصه سیاست مسوؤل می دانند./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات