۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۳۸۶۹۲
وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان کرد؛

تأکیدات رهبری پشتوانه افتخارآمیز فعالیت های فرهنگی کشور

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به فعالیت های ثمربخش فعالان عرصه نماز گفت: تأکیدات رهبر معظم انقلاب پشتوانه افتخار آمیز اجلاس سراسری نماز است.
علي جنتي در بيست و سومين اجلاسيه سراسري نماز در اهواز

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعد از ظهر امروز در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز ابرازداشت: همواره فعالیت های فرهنگی به ویژه اجلاس سراسری نماز مورد اهتمام رهبری بوده و این از افتخارهای دولت است.

وی افزود: پیگری های منظم، مستمر و جدی در همه دوره ها از سوی رهبر معظم انقلاب راهگشای فعالیت های فرهنگی کشور است و این زمینه ای برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در کشور است.

جنتی تصریح کرد: رهنمودها و پیام های رهبری زمینه وحدت مسؤولان نظام و همدلی مردم شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماز را دارای دو چشم انداز معرفی و عنوان کرد: سادگی و سختی هم زمان دو ویژگی بارز نماز هستند.

وی ابرازداشت: محتوای پر مغز نماز سبب شده تا سخن گفتن درباره آن دشوار شود اما سوی دیگر صورت ظاهر سبک آن سادگی ویژه ای به آن بخشیده است.

جنتی گفت: کوتاه ترین راه ارتباط با خدا ادای دو رکعت نماز عشق و بندگی به درگاه او است.

نماز شفا بخش زخم های روحی و جسمی انسان ها است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماز را شفا دهنده زخم های روحی انسان توصیف و عنوان کرد: عالمان عامل و عرفای واصل نماز را به جویباری بهشتی توصیف کردند که انسان گناهان خود را در آن شست و شو می دهد.

وی نماز را معراج مؤمنان دانست و گفت: مؤمنان با نماز تمرین پرواز به ملکوت الهی را می آموزند و از طبیعت پست به سوی حقیقت محض پرواز می کنند.

جنتی بیان داشت: اگر بال های معنوی انسان ها در آتش گناه نسوخته باشد درهای آسمان همواره به روی او باز است و روزی چندین بار می توانید از عالم خاکی فاصله بگیریم و به سوی ملکوت عروج کنیم.  

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نماز نخستین گام سلوک در راه خدا است، گفت: ظرفیت عالم الهی به اندازه ای بوده که در اوج کمال بشری نیز می تواند بال  پرواز انسان باشد و هیچ عامل عبادی به اندازه نماز در مراحل تکامل معنوی انسان برای او کارگشا و نیرو بخش تر نیست.

جنتی اظهارداشت: انسان های که نماز را به عنوان رکنی اساسی در زندگی خود جای دهند هیچ گاه دچار سقوط نخواهند شد.

ترویج سبک زندگی اسلامی با فراگیر شدن نماز ممکن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مهم ترین تکالیف و فعالیت های فعالان نماز آن است که سبک زندگی اسلامی که مورد توجه و تأکید رهبری بوده را گسترش دهند و این موضوع با فراگیر شدن نماز ممکن است.

وی افزود: وضعیت فرهنگی امروز جامعه ایجاب می کند تا از فعالیت های مناسب برای جذب جوانان به نماز استفاده کنیم.

جنتی گفت: امروز جوانان لحن تحکمی و دستوری را نمی پذیرند و از این جهت باید به دنبال بهترین شیوه های جذاب و تازه برای جذب جوانان به نماز باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دعوت شونده ابتدا باید شیرینی نماز و بندگی را با تمام وجود خود احساس کند تا در هنگام تنهایی نیازی به محرکی بیرونی نداشته باشد.

جوانان باید احساس کنند که نماز یار آن ها است نه بار آن ها

جنتی در ادامه سخنان خود گفت: باید به گونه ای نماز را به  نوجوانان معرفی کنیم که احساس کنند نماز یار آن ها  است و نه بار آن ها.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دستور دادن و راهنمایی زبانی مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه فرزندانمان باید اثرهای نماز را در زندگی و رفتارمان ببینند.

وی در پایان اظهارداشت: نماز مهم ترین سلاح مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان است./9452/پ202/ج

ارسال نظرات