۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۸۷۰۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان:

امامزادگان در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نقش ویژه ای داشتند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان با اشاره به این که امامزادگان حافظ مرز عقیدتی و مورد اعتماد و وثوق مردم بودند گفت: آن بزرگواران به ضرورت ترویج مسائل دینی و دوستی اهل بیت (ع) توجه خاصی داشتند.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نقش امامزادگان در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نقش ویژه ای است زیرا این بزرگواران به دو منبع نورانی حضرت باری تعالی و منشأ وحیانی متصل هستند.

 

 وی با اشاره به این که این دو منبع اساسی خدایی و ولایی دارد گفت: امامزادگان به قرآن کریم که از طرف خداوند متعال نازل شده است و به امامت که آن هم منشأ خداوندی دارد متصل هستند.

 

 حجت الاسلام محمدی افزود: امامزادگان شخصیت هایی گران سنگ، گرانمایه و بانفوذی  هستند، مطالب را درست و صحیح و از مرجعی صحیح نقل کرده اند که در مطالب ارائه شده از این بزرگواران نقصی وجود ندارد.

 

وی افزود: انسان ها صداقت کردار و رفتار صحیح را در امامان معصوم (ع) و بعد از آن در امامزادگان می دیدند که این بزرگواران بعضاً نمایندگان امام معصوم در مناطق مختلف بوده اند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که امامزادگان برای تبلیغ دین مبین اسلام و نه برای سفر تفریحی، به نقاط مختلف جهان سفر می کردند گفت: آن بزرگوارن در زمان تبلیغ خطرات زیادی آنها را تهدید می کرده است به طوری که به شهادت رسیدن آنهاتوسط حاکمان ظلم زمان، در تاریخ نقل شده است.

 

به گفته وی، کلام  امامزادگان با کردار و رفتار و عمل آنها منطبق بوده است، لذا بعد از مدتی نظر قاطبه مردم را به خود جلب می کردند و در ترویج مسائل دین بسیار مفیدبودند.

 

 وی همچنین با اشاره به این که امامزادگان حافظ مرز عقیدتی و مورد اعتماد و وثوق مردم بودند گفت: آن بزرگواران به ضرورت ترویج مسائل دینی و دوستی اهل بیت (ع) توجه خاصی داشتند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: گرایش به اهل بیت (ع) و تقویت دین دو ثمره حضور امامزادگان در کشور ایران بوده است که به دلیل ممتاز بودن نقشی که بر عهده داشتند مورد احترام و تعظیم مردم قرار داشتند.

 

 حجت الاسلام محمدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند یادآور شد: امروزه مردم ارادت خوبی به فرزندان ائمه (ع) دارند که استقبال از بقاع متبرکه در کشور بیانگر همین موضوع است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات