۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۲۳۸۷۴۵
آیت الله طباطبایی نژاد هشدار داد؛

کمبود امکانات حوزه‌ها بسیاری را از ادامه راه طلبگی باز می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت پیشگیری از خروج طلاب با استعداد از مسیر طلبگی گفت: کمبود امکانات سبب دوری بسیاری از راه مقدس طلبگی شده است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان، چهار شنبه شب در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران مراکز و حوزه های علمیه سراسر کشور با رویکرد «نقش روحانیت در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد به بیان دیدگاه های خود در زمینه الگوی پیشرفت پرداخت.

 

وی با بیان این که باید الگویی مطرح شود که نتیجه آن به وجود آمدن صدها «علامه مجلسی» باشد گفت: بعد از انقلاب حوزه علمیه بسیار قوت گرفت، اما این قوت به دلیل برنامه خاصی نبود، بلکه این پیشرفت به صورت طبیعی و بر اساس استعداد افراد انجام گرفت.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت پیشگیری از خروج طلاب با استعداد از طلبگی افزود: با وضع موجود حوزه علمیه که طلاب با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، حوزه علمیه تعداد زیادی از طلاب با استعداد خود را از دست می دهد، باید یک الگوی مناسب برای حوزه بیان کرد تا افراد بی استعداد حوزه را مأمن خود ندانند.

 

وی با انتقاد از عدم توجه به امور ائمه جمعه اظهار داشت: چرا یک امام جمعه که می گوییم آرامش و امنیت کشور را تأمین می کند، دارای هیچ یک از مزایای اقتصادی نیست، این در حالی است که بسیاری از مسؤولان کشوری ماهانه چند میلیون حقوق می گیرند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: برای رسیدن به اخلاق اسلامی باید به صورت قاطع برخورد کرد، به عنوان مثال اگر مشاهده می شود که اختلاط دختران و پسران در جامعه مشکل ساز شده و خلاف اخلاق اسلامی است، باید سریع برچیده شود.

 

وی به ضرورت حمایت از حوزه های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: سالیانه بسیاری از دانشجویان برای گذراندن درس طلبگی به حوزه های علمیه مراجعه می کنند، اما به دلیل کمبود فضا و امکانات پس از مدتی از این راه مقدس را کنار می گذارند، باید به حوزه های علمیه توجه ویژه شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که تحصیلات دانشگاه باید نظام مند باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مانند یک پدر دلسوز برای جامعه برنامه ریزی کنند، نباید وقت همه دانشجویان به گرفتن لیسانس هدر برود، جامعه فقط دکتر و مهندس نمی خواهد، بلکه جامعه به شغل های دیگری نیز نیاز دارد، این مسائل باید برای مردم تبیین شود.

 

وی با انتقاد از اشتغال دختران به رشته هایی که با روحیات و شرایط آنان سازگار نیست یادآور شد: چرا امروزه دختران در دانشگاه  به رشته معدن مشغول هستند، آیا در بیابان و معدن می توان یک دختر جوان را با عده ای مرد تنها گذاشت، باید مسؤولان این مسائل و مشکلات را سرپرستی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان بیان داشت: متأسفانه از فعالیت های علمی و تبلیغی حوزویان حمایت های درستی صورت نمی گیرد، این در حالی است که دشمنان اسلام مانند وهابیت تمامی امکانات لازم را برای مبلغان خود فراهم می کنند، در سال 83 پاکستان یک میلیون طلبه وهابی پذیرش کرده، این مسائل زنگ خطر است.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: باید طلاب با استعداد را در حوزه حفظ کرد، کمبود امکانات سبب دوری بسیاری از راه مقدس طلبگی شده است./1323/پ202/ف

 

ارسال نظرات