۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۳۸۷۴۸
معاون پژوهش حوزه علمیه:

نظریه پردازی در زمینه الگوی اسلامی پیشرفت باید در دروس خارج شکل گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که نظریه پردازی الگوی پیشرفت باید در درس‌های خارج حوزه علمیه انجام شود، گفت: مدیران حوزه‌های علمیه، مراکز آموزشی حوزوی ظرفیت‌های بزرگ حوزه هستند که می‌توانند مرکز الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را یاری کنند.
حجت الاسلام سيد علي عماد، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران مراکز و حوزه های علمیه سراسر کشور با رویکرد «نقش روحانیت در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد به بیان دیدگاه های خود در زمینه الگوی پیشرفت پرداخت.

 

وی با اشاره به گام نخست اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: گام نخست برای محقق شدن پیشرفت جامعه، فرهنگ سازی دقیق و سامان یافته در موضوعات الگو و پیشرفت است.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور به ظرفیت های بسیار بالای حوزه علمیه در اجرای الگوی پیشرفت اشاره کرد و افزود: اگر در عرصه فرهنگ سازی کار آموزشی و پژوهشی ضمیمه به مسأله تبلیغ طلاب شود، پیامدهای بسیاری برای حوزه و جامعه دارد.

 

وی با بیان این که ایجاد ادبیات مناسب و تولید گفتمان الگوی پیشرفت سبب فرهنگ سازی در جامعه می شود اظهار داشت: مراکز حوزوی باید از این مسأله پشتیبانی جدی کنند تا تولید صورت بگیرد؛ مشارکت حوزویان در تدوین نقشه راه الگوی پیشرفت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام عماد ایجاد آمادگی لازم برای مدیریت اجرایی نقشه و پایش آن را گام بعد از طراحی نقشه الگو دانست و ادامه داد: باید زمینه سازی درستی صورت گیرد تا تمدن اسلامی و امت واحده ایجاد شود که به وسیله آن با نظام سلطه مقابله کرد.

 

وی با بیان این که نظریه پردازی الگوی پیشرفت باید در درس های خارج حوزه علمیه ورود کند ابراز داشت: مدیران حوزه های علمیه، مراکز آموزشی حوزوی ظرفیت های بزرگ حوزه هستند که می توانند مرکز الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را یاری کنند.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: حوزه علمیه وظیفه دارد به نیاز های جامعه پاسخ دهد، اما در مواضعی نظام باید بسترسازی مناسب برای انجام فعالیت را تدارک ببیند؛ متأسفانه سطح بودجه پژوهشی کشور بسیار پایین بوده و با خواسته رهبر معظم انقلاب بسیار فاصله دارد.

 

وی با بیان این که بودجه معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور کمتر از 5 میلیارد تومان در سال 1393 بوده است یادآور شد: برای بکارگیری ظرفیت های حوزه و حوزویان باید بسترهای کار را فراهم کرد، حوزه های علمیه در زمینه کرسی های نظریه پردازی حوزه علمیه بسیار فعالیت دارد.

 

حجت الاسلام عماد در پایان سخنان خود گفت: با وجود کمبود شدید امکانات، حوزه علمیه خود را در برابر سخنان رهبر معظم انقلاب مسؤول می داند./1323/پ202/ف

 

ارسال نظرات