۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۳۸۷۹۸
رییس صدا و سیمای اصفهان:

رسانه ها در شکل گیری فتنه نقش بسزایی داشتند

خبرگزاری رسا ـ کلباسی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در بصیرت افزایی و یا گمراه کردن جامعه از حقیقت گفت: سواد رسانه همانند فرهنگ شهروندی برای خانواده ها لازم است و نباید اجازه دهیم دشمنان با استفاده از رسانه ها بر سلامت جامعه تأثیر بگذارند.
فتنه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی کلباسی، رییس صدا و سیمای مرکز استان اصفهان، صبح امروز در همایش بسیج و رسانه در سالن‌همایش‌های صدا و سیمای اصفهان، در اقدامی تأمل برانگیز روز نه ربیع را با حماسه نهم دی پیوند داده و ضمن تبریک این دو روز اظهار کرد: بسیج در دوران جنگ درخشش بسیاری داشت و نقش بسیار مهمی در دوران جنگ تحمیلی ایفا می‌کرد.

 

وی در ادامه افزود: پس از دوران دفاع مقدس به ویژه در دهه هشتاد نیروی مقاومت بسیج فعالیت چشمگیری در کشور داشت، طی دو سال اخیر همکاری گسترده‌ای بین بسیج و صداوسیما وجود داشته است و شاهد هستیم که بسیج نقش مهمی در مسائل رسانه‌ای و سواد رسانه داشته است.

 

کلباسی با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه ای در بین خانواده ها تصریح کرد: همانند فرهنگ شهروندی لازم است که خانواده ها از سواد رسانه و فرهنگ رسانه برخوردار باشند و لازم است که با همکاری بسیج در راستای افزایش سواد رسانه خانواده ها تلاش کنیم.

 

رییس سازمان صداو سیمای مرکز اصفهان با اشاره به حماسه آفرینی مردم اصفهان در 9 دی ماه خاطر نشان کرد: بنا بود مذاکرات در آستانه نه دی برگار شود که بنیاد صهیونیسیتی سوروس در آستانه نه دی با فشار آوردن بر رییس جمهور آمریکا مانع این موضوع شد، کودتاهای نرم و فتنه سال 88 از توطئه‌های آمریکا است که خوشبختانه در ایران با بصیرت ملی و رهنمود های رهبری خنثی شد.

 

رسانه ها در شکل گیری فتنه سال 88 نقش اساسی داشتند

وی با اشاره به ناامیدی دشمن از جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن پس از ناامیدی از اعمال جنگ سخت علیه کشور در زمینه جنگ نرم و براندازی نرم وارد عمل شد، در کشور گرجستان برای براندازی نرم ابتدا جنبش‌های دانشجویی شکل گرفت که متأسفانه شاهد پایه ریزی و برخی تحرکات در دانشگاه‌های کشور بودیم که خوشبختانه با بصیرت دانشجویان و در دولت جدید با همدلی و همکاری مجلس از نفوذ جریان‌های برانداز در دانشگاه جلوگیری شد.

 

کلباسی با اشاره به تأثیر رسانه در شکل گیری جریان‌های برانداز و کودتاهای مخملی اظهار کرد: بنیاد سوروس در دسامبر 2004 اقدام به استخدام نیروهای غیر شیعه می‌کند و کتابی به نام حاکمیت و نظام مالی را منتشر می‌کند که این کتاب در جهت اهداف بنیاد سوروس چاپ و نشر داده شد که با استفاده از مبانی این کتاب حکومت آذربایجان دچار مشکلات متعددی شد و بنیاد سوروس به اهداف خود دست پیدا کرد.

 

رییس سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان خانواده را هدف اصلی رسانه های غربی و ماهواره ها ذکر کرد و افزود: یکی از مسائل قوام نظام اسلامی در ایران خانواده است و جامعه ما و کشور ما بر اساس خانواده ها قوام پیدا کرده است و به همین جهت است که دشمنان در تلاش هستند تا با استفاده از فیلم و سریال و رواج فحشا و فساد از این طریق خانواده های ایرانی را دچار فروپاشی کنند تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

ارزش یک کشور به رهبر آن و بصیرت مردم آن کشور است

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های آمریکا در کشورهای مختلف برای براندازی نرم و کودتاهای مخملی خاطر نشان کرد: ارزش یک کشور به رهبر آن کشور و مردم بصیر آن کشور است، در حالی برخی کشورها با بیست میلیون دلار سرنگون شدند که در ایران دشمنان میلیاردها دلار هزینه کردند ولی به لطف بصیرت رهبری و رهنمودهای ایشان و تبعیت مردم از ولایت نتوانستند نتیجه مطلوب را به دست بیاورند.

 

کلباسی با اشاره به فعالیت‌های جریان‌های فمینیستی در کشور به ویژه در دوران فتنه اظهار کرد: در قوانین بین المللی این حق وجود دارد که یک میلیون امضا اگر بر مبنای درخواستی جمع گردد به عنوان یک قانون باید در آن کشور تصویب شود که کمپین یک میلیون امضا علیه حجاب توسط رسانه‌های غربی شکل گرفت که علیرغم همه توطئه ها و دسیسه ها غربی ها و ضد انقلاب به موفقیتی دست پیدا نکردند و در این توطئه نیز به سادگی شکست خوردند.

 

رییس صدا و سیمای مرکز اصفهان گناه فتنه گران و سران فتنه را نابخشودنی خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب بر اینکه نمی‌توان گناه فتنه گران را نادیده گرفت تأکید دارند و ایشان به صورت جدی علیه فتنه موضع گرفته‌اند، فتنه سال 88 توسط دشمنان خارجی برنامه ریزی شد و پشتیبانی رسانه‌ای و عملیاتی غرب در راستای تحقق و موفقیت فتنه شکل گرفت و به همین جهت است که همکاری بسیج و رسانه‌ و افزایش فعالیت های رسانه‌ای در راستای بصیرت افزایی لازم می‌باشد./1304/پ202/ب6

ارسال نظرات