۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۳۸۸۰۵

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ ساماندهی مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان، امضای توافق نامه اتحادیه کتاب فروشان و لوازم التحریر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و برپایی نمایشگاه آثارخوش نویسی استاد خوشنویس کاشانی در حیدر آباد هند برخی از اخبار فرهنگی شهرستان کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا درکاشان، حجت ‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز با بیان این‌که 345 مداح و شاعر آیینی شهرستان کاشان تاکنون ساماندهی و برای آنان کارت شناسایی موقت صادر شده است.گفت: این کارت ها با هدف تسهیل در بازشناسی هویت مداحان و شاعران آیینی صادر شده و در آینده، کارت دائمی مداحان و شاعران آیینی صادر خواهد شد.

 

وی ساماندهی مداحان و شاعران آیینی را یکی از مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و گفت: ساماندهی مداحان شهرستان کاشان از سال 1390 در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان آغاز شده و با طی مراحل تشکیل پرونده، اختصاص کد شناسایی، بررسی صلاحیت، برای واجدین شرایط کارت موقت مداحی صادر شده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی، ارتقای سطح علمی مداحان را از اولویت های این اداره دانست و افزود: مداحی برانگیختن و کمک گرفتن از عواطف برای خردافزایی است تا با بیان و شیوه هنری، معرفت دینی را در بیان مردم گسترش دهد، لذا لازمه این خردافزایی، ارتقای سطح علمی مداحان است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یاد آورشد: برگزاری دوره های آموزشی مطابق سرفصل های مصوب سازمان و برگزاری همایش مداحان و شاعران آیینی از جمله برنامه هایی است که با هدف ارتقای سطح علم مداحان در سال جاری برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب تأکید فراوانی را در حوزه مداحی دارند گفت: این توجه رهبرمعظم انقلاب به حوزه مداحی وظیفه ما را در این حوزه بسیار سنگین میکند، لذا تلاش ما باید بهره ‌برداری صحیح از استعدادها و ظرفیت های خوب در این حوزه باشد.

 

امضای توافق نامه اتحادیه کتاب فروشان ولوازم التحریر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان

توافق نامه صدور پروانه فعالیت کتاب فروشی فی مابین اتحادیه کتاب فروشان ولوازم التحریر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان امضا شد.

 

علی مشربی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت : در راستای بند22 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بمنظور حمایت از فعالیت کتابفروشان توافق نامه صدور پروانه فعالیت کتاب فروشی فی مابین یزدانخواه رییس اتحادیه کتاب فروشان و لوازم التحریر و مشربی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد.

 

وی افزود: بر اساس این توافق نامه، با معرفی کتابفروشی های مورد تائید از طرف اتحادیه مربوطه و بر اساس شاخص های تعیین شده از سوی دوطرف طبق بند22 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کتاب فروشی توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان صادر می شود.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان یاد آورشد: بر این اساس فعالان شاغل در این بخش با داشتن پروانه صادره از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

 

برپایی نمایشگاه آثارخوش نویسی استاد خوشنویس کاشانی در حیدر آباد هند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت:  نمایشگاه انفرادی خوش نویسی استاد احمد خوش حساب رئیس انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشان به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) از 12 تا 19  دی ماه 93 در مکان موزه سالار جنگ حیدر آباد هند برای عموم علاقه مندان برگزار می شود.

 

علی مشربی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان یاد آورشد:  در این نمایشگاه تعداد 52 اثر شکسته نستعلیق از آیات قرآنی،احادیث نبوی واشعار بزرگان ادب در منقبت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

گفتنی است، این نمایشگاه با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران،حیدر آباد،روزنامه سیاست حیدر آباد، موزه سالار جنگ  حیدر آباد وانجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشان برگزار می شود. /1307/د101/ب6

ارسال نظرات