۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۳۸۸۷۳
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی به اسم انقلاب در مقابل انقلاب می‌ایستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: شیطان بر فتنه گران مسلط است و کار این عده این است که توسط حق، حق را رد می‌کنند و به نام انقلاب، به انقلاب حمله می کنند.
فتنه 88

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در نشست فرهنگی «جریان شناسی 9 ربیع و 9 دی» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، بابیان این‌که  بصیرت یکی از نکات ضروری در دین ما است که در فرمایشات معصومان(ع) نیز منعکس‌شده، گفت: اولین شاخصه در دسته‌بندی اختلافات شیعی از سوی امام حسن عسکری(ع)، بصیرت است.

 

وی بابیان این‌که مخاطب خداوند در فرمان‌هایش، عاقلان هستند، ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد راهی را انتخاب کند باید بر اساس اندیشه و عقل باشد؛ ائمه (ع) آمدند تا همچون یک مربی عقل بشر را بارور کنند، استعداد سنجی کنند وقتی ظرفیت و استعداد را پیدا کردند آن را پرورش دهند.

 

بصیرت؛ شاخصه مورد تأکید ائمه اطهار(ع)

این استاد حوزه و دانشگاه به دیگر شاخصه‌های مخاطب سخن خدا پرداخت و بیان کرد: امام عسکری(ع) در ادامه می‌فرمایند: «افرادی که تحت پرورش قرار می‌گیرید، مستبصرند، نسبت به راه نجات بصیرت دارند و به‌حق متمسک هستند؛ اگر بر دوستداران اهل‌بیت (ع) حق روشن شود آن را می‌پذیرند.

 

وی بابیان این‌که ما در اصل بصیرت بحث داریم که چه کسی را بصیر می‌گویند، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب هنوز شک دارید ک این انقلاب، انقلاب الهی است؟ رهبر معظم انقلاب با این حرکت خود نشان دادند این نظام صاحب دارد، در موقعیتی که کار به‌جایی نرسید دست به توسل برمی‌داریم همان‌طور که ایشان این‌چنین کردند.

 

حجت‌الاسلام دهشت، عده‌ای را حزب باد معرفی کرد و گفت: متأسفانه افرادی در کشور هستند که حزب باد هستند، باد به هر طرف می‌وزد به همان سو می‌روند، چنین افرادی که از خود موضع و حرکت مشخصی ندارند مورد غضب ائمه(ع) هستند.

 

برخی به اسم انقلاب در مقابل انقلاب می‌ایستند

وی، گروه دیگر در بین افراد را کسانی دانست که شیطان بر آنان مسلط است و ابراز کرد: این افراد همان فتنه گران هستند، ما شیاطین انس داریم که مصداق امروز آن آمریکا است؛ کار این دسته این است که توسط حق، حق را رد می‌کنند و به نام انقلاب به انقلاب حمله می‌ کنند.

 

فرزند مرحوم آیت‌الله دهشت به وجود این افراد در کشور اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «کسانی که آبروی خود را از امام گرفتند در برابر اهانت به امام سکوت کردند»؛ چرا سکوت کردند؟ این کار دل خیلی افراد ازجمله رهبری را رنجاند؛ باید انگیزه‌ها را واکاوی کرد، برخی اوقات ته دل یک فرد این است که فلان فرد را مرجع کند و تمام تلاشش این است.

 

وی افزود: به قائم‌مقام زمان امام گفتند مشکل شما چیست؟ می‌گفت دعوای من مصداقی است، می‌گوید چه کسی گفته این آقا باید رهبر شود؟ من باید شوم؛ این موارد یعنی اگر این خواسته دل و حسادت او پاسخ داده شود دیگر مشکلی نخواهد داشت، این سخن در ابتدای کار نشان می‌دهند که شما اصلاً فقیه نیستید، شما در همین مرحله اول مشکل‌دارید.

 

انسان کوردل ولایت را نمی‌بیند

حجت‌الاسلام دهشت ادامه داد: امام صادق(ع) در روایات بصیرت را این‌گونه معرفی می‌کنند: «هر انسانی چهار چشم دارد، دو چشم در سر و دو چشم در قلب، آن دو در سر امور دنیا را می‌بیند، اما آن دو که در دل است امور آخرت و غیب عالم را می‌بیند»؛ کسی که چشم قلبش بسته باشد، حقایق عالم را نمی‌بیند، اصل این حقایق، ولایت ما است.

 

وی تصریح کرد: 9 دی یعنی باید به نسل جوان و مردم بفهمانیم این انقلاب با ولایت ارتباط دارد، این انقلاب متعلق به امام و رهبری نیست، این‌ها نایب امام عصر (عج) هستند و این انقلاب متعلق به ایشان است؛ وقتی امام راحل می‌فرمایند: «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» در ادامه این منظور است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که حمایت امام زمان(عج) از انقلاب خود، 9 دی را به یوم‌الله تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: این جمعیت با این سیل عظیم و با این حضور در خیابان‌ها همان اعجاز و ولایت بود.

 

دشمن در حال جنگی هوشمندانه با ایران است

وی با یادآوری این‌که دشمنان ما امروز هوشمندانه به ما حمله می‌کنند، اضافه کرد: روزی در دنیا جنگ سخت بود، روزی جنگ نرم به وجود آمد اما امروز ترکیبی از این دو است؛ دشمن امروز علیه ما جنگ هوشمندانه در پیش‌گرفته، یعنی آنجایی که نیاز است از جنگ نرم و آنجایی که نیاز است، جنگ سخت انجام می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام دهشت به بررسی تاریخی وقوع فتنه‌ها و هجمه‌های دشمن به انقلاب پرداخت و گفت: 18 تیر آغاز شد، یوم‌الله خدا در آن زمان، 23 تیرماه بود که مردم دوباره به خیابان ریختند؛ در روز 20 تیرماه آن سال، ترکیه مرز شمال غربی ما را بمباران کرد، در همان روز طالبان در مرز شرقی بیشترین لجستیک خود را اعمال کردند، همزمان در همان روز دو ناو جنگی در خلیج‌فارس مستقر شدند و در شمال کشور و در کشورهای قرقیزستان و ارمنستان، اسراییل یک مانور انجام داد؛ این حضور خارجی یعنی جمهوری اسلامی تمام شد، آنان هرچه زور داشتند به کار بستند اما در 23 تیر نیز یوم‌الله رقم خورد.

 

برنامه‌ریزی دقیق دشمن برای سرنگونی انقلاب

وی به جامعه‌شناسی انقلاب‌ها اشاره کرد و ابراز کرد: ابن خلدون در مقدمه جامعه‌شناسی خود می‌گوید هر حرکت عصبیت قومی که آغاز شود، یک نسل اول دارد که پرشور و پرحرارت‌اند، حرکت نموداری پیشرفت آنان از صفر تا بی‌نهایت است، اگر انقلاب‌ها در دهه اول شکست بخورند دیگر کار آنان تمام شد زیرا دیگرکسی نیست که بخواهد از آن انقلاب دفاع کند، در انقلاب مصر نیز همین اتفاق افتاد، رهبری بعد از پیروزی انقلاب مصر به آنان این نکته را متذکر شدند که مراقب باشید انقلابتان را مصادره نکنند اما به آنان برخورد که ایران برای ما تعیین تکلیف می‌کند، ضربه آن را نیز خوردند و امروز مرسی در زندان در انتظار اجرای حکم خود است.

 

فرزند مرحوم آیت‌الله دهشت اضافه کرد: جنگ 8 ساله ما در دهه اول انقلاب رخ داد، آنان می‌خواستند همان اول ریشه انقلاب را بزنند، تمام نیروی خود را گذاشتند و جنگ تا سال 68 ادامه پیدا کرد، دیدند نتیجه نداد و جنگ تمام شد؛ ده سال دوم؛ ابن خلدون می‌گوید آسیب‌پذیرترین نسل یک انقلاب، نسل دوم آن است که واقعه 18 تیر  دقیقاً در بیستمین سال انقلاب، یعنی در سال 78 رخ داد.

 

9دی اعجاز الهی بود

وی افزود: فتنه 88 در سی‌امین سال انقلاب شکل گرفت، به‌طور دقیق با برنامه‌ریزی طبق نظریه ابن خلدون پیش رفتند و به خیال خود می‌خواستند انقلاب را از بین ببرند؛ آنان چند چیز را نمی‌بینند، اگر خواست خداوند نبود تا به امروز انقلاب پیش نمی‌رفت؛ در موضوع طبس، فرمانده سپاه منطقه می‌گفت فرودگاه طبس، فرودگاه  فوق‌العاده مجهز و آماده‌ای بود، هواپیماهای سی 130 نیز توان مانور بالا و امکان مانور در هر هوایی را دارند اما به تعبیر امام، آنان شن‌ها و سربازان خدا را لحاظ نکردند.

 

حجت‌الاسلام دهشت تصریح کرد: در مرحله دوم، آنان ولایت را لحاظ نکردند؛ خون‌هایی که پای این انقلاب ریخته شد را نیز لحاظ نکردند، ما باید محافظان این انقلاب باشیم، خدا از همین حقایق آنان را زمین زد؛ 9 دی را که می‌بینیم کار خدا و اعجاز خدایی است./9315/پ201/ب5

ارسال نظرات