۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۳۸۸۸۹
سخنگوی سابق شورای نگهبان:

نظام به اندازه کافی با سران فتنه رأفت داشته است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سابق شورای نگهبان ضمن اشاره به لجاجت سران فتنه در سال88 گفت: دشمنان سرمایه گذاری ویژه ای و برنامه ریزی شده ای روی خواص کردند.
عباسعلي کدخدايي، سخنگوي سابق شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق  شورای نگهبان عصر امروز در برنامه‌ای که تحت عنوان 9 دی روز برخواسته از بصیرت، ناگفته‌های فتنه 88 که به همت خانه انقلاب ولایت برگزار شده بود، گفت: مردم ولایتمدار اصفهان با حضور خود جوش در حماسه 9دی نشان دادند که کوچکترین کوتاهی در حمایت از ولایت و نظام خود نمی کنند.

 وی گفت: چنانچه بخواهیم در طول تاریخ انقلاب اسلامی را ارزیابی کنیم، توطئه‌ها وخیانت‌های دشمنان داخلی و خارجی آشکار است.

کدخدایی اظهار کرد: هدف همه آن توطئه‌چینان و خائنان و دشمنان خدشه به اقتدار نظام است و در نهایت حذف و محو نظام جمهوری اسلامی ایران از نقشه جهان است.

وی تصریح کرد: انتخابات هر کشوری مظهر تجلی، حضور و مشارکت مردم است و با توجه به حضور پرشور مردم ایران به صورت همیشگی در انتخابات، دشمنان خارجی هیچگاه سعی در در بافتن کلاهی برای خود نبودند.

 وی تأکید کرد: در حوادث پس از انقلاب عمدتاً دشمن‌ها یا آشکارا بودند و یا دشمنانی بودند که توسط مزدوران و ضد انقلابیون صورت می‌گرفت و ماهیت آنان برای ما مشخص بود.

سخنگوی سابق شورای نگهبان در ادامه اشاره ای به مواضع رسانه‌های بیگانه و شبکه های ماهواره ای در راستای ایجاد تردید در مورد سلامت انتخابات سال88 کرد و اذعان داشت: تشکیل کمیته صیانت از آراء از سوی فتنه گران ومتهم کردن دولت مبنی بر سوء استفاده از امکانات دولتی در جهت تبلیغات انتخاباتی از نخستین زمینه‌های ایجاد فتنه بود.

وی توضیح داد: برای تحلیل صحیح وقایع فتنه باید به دنبال سرچشمه‌های اصلی باشیم،باید بدانیم که دشمنان قسم خورده نظام هرگز با اسلام و انقلاب دوست نمی‌شوند.

کدخدایی از لجاجت فتنه گران در 8 ماه فتنه88 گفت و اضافه داشت: فتنه گران علی رغم همه پا در میانی های افراد و خواصف در یک اتوبان یک طرفه حرکت کرده و پیروزی خود را قطعی تلقی می‌کردند.

وی به انتخاب بیش از 40 هزار ناظر توسط میرحسین موسوی پای صندوق‌های آراء در فتنه88 خبر داد و عنوان کرد: فتنه‌گران دائما به بهانه‌سازی متعدد در پی ابطال انتخابات و براندازی حکومت بودند و بدون دلیل منطقی اصرار براین امر می‌کردند.

کدخدایی بیان داشت: نماینده میر حسین موسوی در جلسه ای که با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری با رهبر معظم انقلاب داشتند، صراحتا بر قبول نداشتن شورای نگهبان تأکید کرد و حواستار حذف و رد صلاحیت نامزد پیروز انتخابات شدند که این بدعتی آشکار بود.

این مقام مسؤول گفت:دشمن با مدیریت کامل  و از قبل برنامه ریزی شده ای در میدان انجام فتنه علیه نظام آمد، و سعی در توسعه خود‌ دوستی خواص  به جای نظام‌دوستی و ترجیح دادن منافع شخصی به جای مصالح نظام کرد که  باعث انحراف سران فتنه 88 شد.

 وی یادآور شد: فتنه‌گران در چندین مرحله پس از توافق اولیه مبنی بر یکسری اقدامات از سوی شورای نگهبان برای رفع نگرانی و تردید نامزدها چون شمارش مجدد آراء برخی از صندوق‌ها، زیر قول و تعهدشان زدند و ابطال کل انتخابات را خواستار بودند.

سخنگوی سابق شورای نگهبان ابراز کرد: دشمن با هوشیاری کامل برنامه ریزی دقیق در فتنه 88 کرد و سرمایه گذاری مشخصی در این راستا صورت داد، به نحوی که افراد و خواصی که جزیی از نظام بودند و منصب‌هایی در سنوات قبل 88 داشتند را منحرف ساخت و در برابر نظام علم کرد.

وی تصریح کرد: نظام به اندازه کافی فرصت به سران فتنه داد و با آنها رافت کرد،حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی، پاسخگوی دشمنان خائنان و فتنه گران بود.

کدخدایی گفت: براین عقیده و نظر هستم که نظام جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی که می توانست برای حل معضلات و مشکلات کارساز باشد، را انجام داد ولی طولانی شدن زمان فتنه این بود که حاکمیت و رهبری نمی‌خواست تحکمی برخورد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ سهل انگاری و کوتاهی از سوی نظام در فتنه 88 صورت نگرفت ولی لجاجت سران فتنه از عوامل طولانی شدن فتنه 88 بود./939/پ202/ج

ارسال نظرات