۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۳۸۸۹۶
امام جمعه تالش:

عزت و اقتدار امت اسلامی در گرو تقویت وحدت و همدلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تالش با بیان اینکه هفته وحدت ریسمان همدلی مسلمانان را محکم تر می کند، گفت: حفظ اقتدار و عظمت اسلام تنها با گسترش و تقویت روحیه وحدت و همبستگی بین مسلمانان میسر می شود.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام حسین انصاری،  امام جمعه تالش امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که همزمان با هفته وحدت سلسله نشست‌های روحانیان شیعه و سنی در تالش برگزار می‌شود، افزود: جشن‌های هفته وحدت در مساجد تالش، جوکندان، پره‌سر، رضوانشهر و اسالم برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه تالش  با بیان این که شیعه و سنی تالش باهم وحدت دارند، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) منادی وحدت هستند و فرمودند که امت اسلامی ید واحده است و هفته وحدت ریسمان همدلی مسلمانان را محکم تر می کند.

 

وی با تصریح بر این که علما و روحانیان شیعه و سنی در غرب گیلان به برادری شیعه و سنی تأکید دارند، خاطرنشان کرد: هفته وحدت یک مجال مناسبی است تا همه ما مسلمانان با تاکید بر اشتراکات و با تکیه بر تقوای الهی همدلی و صمیمیت خود را افزایش داده و در مسیر رضای الهی و استحکام بخشیدن به پایه‎های اسلام گام برداریم.

 

حجت الاسلام انصاری هفته وحدت را از برکات انقلاب اسلامی و ایده و ابتکار امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: برنامه های متنوعی همزمان با هفته وحدت در شهرستان تالش برگزار می شود.

 

امام جمعه تالش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت شیه و سنی در جهان اسلام  افزود: تفرقه‌افکنی راهبرد دشمنان اسلام در ضربه زدن به دین اسلام است.

 

وی با تاکید بر این که وحدت و هوشیاری مسلمانان سبب نابودی توطئه‌های دشمنان اسلام می‌شود، گفت: آمریکا و صهیونیست با بداخلاقی و روش‌های ضداخلاقی و انسانی گروهگ تکفیری داعش را با هدف نابودی اسلام تشکیل داده‌اند.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان این که چهره واقعی گروهک تکفیری و تروریستی داعش برای جهانیان آشکار شده است، تصریح کرد: داعش سفیر توحش آمریکایی و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است.

 

وی از برگزاری برگزاری همایش نخبگان اهل سنت و تشیع غرب گیلان همزمان با هفته وحدت خبرداد و افزود: از هفته وحدت می توان  به عنوان یک بستر بی‎نظیر برای تقویت همدلی و الفت بین مسلمانان می‎تواند به ما در مسیر نمایاندن چهره واقعی اسلام به ملت‎های آزاده دنیا استفاده کرد.

 

استاد حوزه علمیه گیلان در ادامه سخنان خود گفت: حفظ اقتدار و عظمت اسلام تنها با گسترش و تقویت روحیه وحدت و همبستگی بین مسلمانان میسر می شود.

 

حجت الاسلام انصاری به تلاش برخی رسانه ها برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این یک توطئه انگلیسی برای از بین بردن وحدت میان شیعه و سنی است، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که امت اسلامی ید واحده است و حتی نگفتند دو دست واحده بلکه ایشان سعی داشتند تا این وحدت را در نهایت خود به ما انتقال دهند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات