۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۳۸۹۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

حوزه علمیه به تعلیم و تعلم اکتفا نکند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: حوزه علمیه تنها مسؤول تربیت و تعلیم و تعلم نیست، بلکه باید به دنبال خدمت باشد؛ علما تأکید می‌کنند که تبلیغ دین و خدمت به مردم از ویژگی‌ها یک روحانی است؛ آیت‌الله غیوری یک عالم دلسوز مردم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری،‌ استاد حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله غیوری که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این‌که انسان دارای دو بعد معنوی و شیطانی است، بیان داشت: در روایت آمده که علما نیز همین ابعاد را دارند.

 

وی افزود: فردی که برای کسب رضای خدا،‌ رفع مشکلات مردم و آخرت تلاش می‌کند از بعد معنوی خود بهره می‌گیرد، ولی افرادی که تنها به دنبال پول و مقام بوده و رضایت خدا برای آنها اهمیت ندارد، از بعد شیطانی پیروی می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که برخی از علما به تعداد زیادی از افراد خیر و برکت می‌رسانند، بیان داشت: در روایت آمده در دنیا همه موجودات برای آمرزش این افراد استغفار می‌کنند؛ البته این موضوع شامل عالمی که تقوا داشته باشد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در ادامه سخنان خود خدمتگذاری و وارستگی را از ویژگی‌های آیت‌الله غیوری عنوان کرد و اظهار داشت: بنده قریب به 50 سال بود که این عالم بزرگوار را می‌شناختم، ‌ایشان هیچ طعمی نسبت به دنیا نداشت و تقوای خود را با دنیا عوض نکرد.

 

وی تصریح کرد: ایشان از دوستان نزدیک شهید آیت‌الله سعیدی بود و در تمام ابعاد پیرو خاص و خالص امام خمینی(ره) بود؛ ایشان در زمان پهلوی و خفقانی که ساواک ایجاد کرده بود به دنبال بهانه‌ای بود تا اسم امام راحل را با عظمت در منبر بیان کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که مرحوم آیت‌الله غیوری دافع خطر از روحانیان زیادی بود، بیان داشت: ایشان به دنبال کسب رضای خدا، خدمت به مردم و کسب آخرت بود؛ وجود خود را وقف خدمت به مردم کرده بود.

 

وی ادامه داد: امروز نیز حوزه علمیه تنها مسؤول تربیت و تعلیم و تعلم نیست، بلکه باید به دنبال خدمت باشد؛ علما تأکید می‌کنند که تبلیغ دین و خدمت به مردم از ویژگی‌ها یک روحانی است؛ آیت‌الله غیوری یک عالم دلسوز مردم بود./993/پ202/س

ارسال نظرات