۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۸۹۲۷
بعد از گذشت هفت ماه:

مدیر اجرایی آستان مقدس علی بن باقر کاشان انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ هیأت امنای آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان بعد از گذشت 7 ماه مدیراجرایی این امامزاده واجب التعظیم را انتخاب و معرفی کرد.
آستان مقدس سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حسن علیزاده، رییس هیئت امنای آستان علی ابن باقر(ع) پنجشنبه شب در مراسم معارفه محمد خیرخواه در آستان مقدس علی ابن باقر(ع) در مشهداردهال کاشان گفت: حکم محمد خیرخواه به عنوان مدیر اجرایی آستان مقدس علی ابن باقر(ع) بعد از تصویب هیئت امنای آستان و تایید سازمان اوقاف و امور خیریه تهران به وی ابلاغ و عنوان مدیر اجرایی آستان مقدس علی بن باقر(ع) منصوب شد.

 

وی با اشاره به این که  محمد خیر خواه پیش ازاین به مدت چهارسال مدیریت اجرایی آستان را بر عهده داشته است یاد آورشد: این مدیر توانمند طی سال مدیریت خود قدامات زیربنایی و عمرانی قابل توجهی را در آستان سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) داشته است.

 

به گفته وی، احداث مسجد امام صادق (ع)، مرمت صحن عامر بن ناصر فینی، امور زیربنایی سالن غذاخوری مجهز آستان، امور زیربنایی صحن جلال الدین خاوه ای و گنبد، اجرای طرح فاضلاب و همچنین نقشه کشی و تعیین و ثبت زمین های متعلق به آستان از جمله اقدامات زیربنایی و عمرانی این مدیر توانمند اعلام کرد.

 

علیزاده در ادامه با اشاره به شرح وظایف مدیراجرایی آستان در امور جاری گفت: اجرای مصوبات هیئت امنای آستان و اولویت به برنامه های توسعه ای به دلیل رسالت آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) به عنوان پایگاه فرهنگی از مهمترین وظایف مدیر اجرایی است که باید با استفاده از شیوه های مؤثر نسبت به عملیاتی نمودن برنامه ها اهتمام داشته باشد.  

 

رییس هیئت امنای آستان علی ابن باقر(ع) در ادامه بر اجرای طرح جامعه آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم تأکیدکرد و گفت: مدیر اجرایی آستان باید اجرای طرح جامعه را که با کارشناسی و تلاش متخصین برنامه ریزی شده را با آزادسازی زمین ها و منازل مسکونی اطراف آستان را در دستور کارخود قراردهد.

 

علیزاده همچنین بر جذب منابع درآمدی آستان تأکید کرد و گفت: برای پرداخت دیون پیمانکاران و اجرای طرح ها و برنامه ها عمرانی باید تلاش برای جذب منابع اعتباری از طریق مختلف از جمله جذب خیرین و مشارکت آنها در فعالیت های عمرانی آستان در دستور کار مدیراجرایی قرار داشته باشد.

 

رییس هیئت امنای آستان علی ابن باقر(ع) یاد آورشد: محمد خیرخواه مدیر جدید اجرایی آستان مقدس علی بن باقر(ع) از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در زمینه عمرانی در بخش خصوصی در داخل کشور و همچنین درخارج از کشور در کشورهای استقلال یافته شوروی سابق در ساخت مساجد و ... سابقه فعالیت دارد.

 

شایان ذکر است، مراسم معارفه مدیر جدید اجرایی آستان مقدس حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم با حضور هیئت امنای آستان و خادمین حضرت برگزارشد.  

 

گفتنی است، حضرت سلطانعلی(ع) فرزند بلافصل امام باقر (ع) و برادر بزرگوار امام صادق (ع) و ابوالزوجه امام کاظم (ع) ویکی از چهار امامزاده واجب التعظیم در ایران و برگزارکننده اولین نماز جمعه ایران در مسجد جامع شهرستان کاشان است که به مانند جدش بزرگوارش در نبردی نابرابر با لشکر کفر در کربلای ایران، مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید و در این محل دفن می شود، در اهمیت زیارت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) همین بس که امام صادق (ع) فرمود ‹‹من زار اخی سلطانعلی بار دهال کمن زار جدی سید الشهداء بکربلاء›› هر کس برادرم سلطانعلی را در مشهد اردهال زیارت کند همانند کسی است که جدم امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده باشد./1307/پ202/ب6

 

ارسال نظرات