۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۳۸۹۶۷
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

راهکار مقابله به تفکرات افراطی اقدام فکری و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارم بارزه به افراطیون مسلمان با کسانی که اقدام نظامی میکنند متفاوت است و با این قبیل افراد باید از طریق اقدام فکری و فرهنگی مقابله کرد.
احمد امير آبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت را مایه عدم نفع جبهه استکبار دانست و افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تکفیری ها و سلفی ها را به وجود آورد تا با جنایت های غیر انسانی خود چهره اسلام را در دنیا به گونه دیگری نشان دهند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی جاهل در جامعه اسلامی به وجود آوردند که با کشتار شیعه، سنی و مسیحی از درون و بیرون به اسلام و مسلمین ضربه وارد کنند؛ منابع زیرزمینی کشورهای اسلامی نیز به جای به مصرف رسیدن در مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی به جیب آنها می رود.
 
امیر آبادی فراهانی با اشاره به مشکلات سال های اخیر جهان اسلام افزود: غول رسانه ای استکبار قوی تر عمل کرده و جهان اسلام به جای فکر به اهداف بالاتر و والاتر و توجه به اشتراکات، به فکر مقابله با نفوذی های رخنه کرده در مذاهب شیعه و سنی است که دنبال اختلاف افکنی هستند.
 
وی ضمن انتقاد از علمای تکفیری که با فتاوای تفرقه افکنانه خود سعی در از بین بردن وحدت جامعه اسلامی دارند اظهار داشت: آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی در کنگره برگزار شده ثابت کردند که علمای راستین اسلام سخن واحدی داشته و از اختلاف و تفرقه بیزارند و بزرگترین کاری که می توانند انجام دهند تبیین فعالیت ها و برنامه ریزی های تفرقه افکنانه سازمان جاسوسی انگلیس است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن عادی خواندن روابط اهالی تشیع و تسنن در اسلام تصریح کرد: اگر تندروها در دو طرف شیعه و سنی وجود نداشته باشند مسلمانان با یکدیگر مشکلی ندارند؛ در موارد متعدد مانند حج و عمره ودیگر مناسبت های مذهبی دیده ایم که مسلمانان از شیعه و سنی در کنار هم عمره، حج و نماز جماعت انجام می دهند؛ گروه های افراطی از انگلیس حمایت می شوند، پول می گیرند و با افراط خودشان به خشونت، انتشار چنین وجهه ای از اسلام و انفجار دست می زنند که مشکل اساسی مسلمانان همین اقلیتی است که از لحاظ مالی، رسانه ای و اطلاعاتی از سوی دشمنان حمایت می شوند.
 
امیر آبادی فراهانی با ابراز تأسف از ادامه پیدا نکردن راه آیت الله بروجردی گفت: راه این عالم فرزانه اگر درست تدوین می شد و ادامه می یافت به وضعیت بهتری دست می یافتیم؛ علمای اسلام در زمینه وحدت جهان اسلام تا امروز موفقیت هایی داشته اند اما دولت‌های اسلامی راهکارهای ارائه شده از سوی علمای خود را به کار نبسته اند و در نتیجه به این موفقیت ها دست نیافته اند.
 
وی از وضع اجتماعی و اقتصادی مسلمانان جهان ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: پنجاه کشور مسلمان و یک و نیم میلیارد مسلمان که می توانستند در صورت متحد شدن به موفقیت های چشمگیری دست یابند اکنون می بایست با فقر و ناتوان در تأمین معیشت زندگی خود را بگذرانند؛ در صورتی که منابع کشورهای اسلامی در بین تمام کشورهای دیگر بسیار منابع پرباری است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی راهکار مقابله به تفکرات افراطی را بحث فکری و فرهنگی دانست و ابراز داشت: در مقابل تفکر و فرهنگ باید با تفکر و فرهنگ ایستاد اما در مقابل افرادی که سلاح برداشته اند و مسلمانان را از بین می برند و مزدوران استکبار و دشمنان اسلام نمی توان کار فرهنگی کرد؛ نیروهای اسلامی باید متحد باشند و در مقابل این گروه های مسلح تکفیری بایستند.
 
امیر آبادی فراهانی قوانین جمهوری اسلامی ایران را کامل و بدون تبعیض دانست و ادامه داد: در قوانین جمهوری اسلامی ایران فرقی بین مسلمان و ارامنه، یهودیان و زرتشتیان نیست و اهل تسنن نیز که به طور مشخص از مسلمانان هستند و به مذهب تشیع نسبت به مسیحیان و دیگر ادیان آسمانی نزدیک تراند./836/ت302/ج
ارسال نظرات