۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۳۸۹۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

وحدت کلیدی ترین توصیه اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با اشاره به این که هفته وحدت بهترین فرصت برای بررسی اثرات وحدت در جامعه است، از علمای اسلام خواست تا با دعوت از مسلمانان بر محور وحدت زمینه تعالی جامعه اسلامی و ریشه کنی داعش و سایر گروه های افراطی را فراهم کنند.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت با بیان این که خداوند در آیات قرآن کریم به صراحت به مومنان خطاب می کند که ما میان شما بر مبنای ایمان و اعتقادت مشترک برابری و برداری و وحدت برقرار کردیم، ادامه داد: خداوند به برکت اسلام میان تمامی بشریت وحدت برقرار کرده است.

 

وی ادامه داد: خداوند برادری و اخوت بر مبنای اعتقاد را محکم تر از برادری بر مبنای خون و وارثت عنوان کرده و کلیدی ترین توصیه پروردگار برای پیشرفت امت اسلامی وحدت است.

 

وی با بیان این که حضرت علی (ع) برای حفظ این وحدت رنج های بسیار زیادی را تحمل کرده اند زیرا می دانستند که اختلاف میان مسلمانان آتش جنگ را بر افروخته و عظمت اسلام را نابود می کند، اظهار کرد: اما متاسفانه عده زیادی از جاهلان امت امروز در میان فرق مختلف اسلامی بر طبل تفرقه کوبیده و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که هفته وحدت بهترین فرصت برای بررسی اثرات وحدت در جامعه است، از علمای اسلام خواست تا با دعوت از مسلمانان بر محور وحدت زمینه تعالی جامعه اسلامی و ریشه کنی داعش و سایر گروه های افراطی را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که در خراسان جنوبی تمامی مسلمانان از شیعه و سنی در کنار یکدیگر با وحدت زندگی می کنند، ادامه داد: خراسان جنوبی بهترین الگو در زمینه وحدت برای مسلمانان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که توطئه های دشمن در جهان اسلام تنها به اختلاف افکنی محدود نمی شود، گفت: دشمن با تغییر سبک زندگی مسلمانان از جمله شیوه تغذیه آنها زمینه ورود انواع بیماری ها را در جهان اسلام فراهم کرده و به دنبال تضعیف بنیه دفاعی مسلمانان است در حالی که شاهد هستیم در کشورهای اروپایی به شدت از رژیم غذایی مردم محافظت می شود تا مریض نشوند.

 

وی با بیان این که رساله ذهبیه امام رضا (ع) بهترین کتاب برای تنظیم شیوه تغذیه مسلمانان است، افزود: در این رساله شرح خواص نوشیدنی‌ها و غذاها،‌ بهداشت و شیوه‌های زندگی سالم را به انسان آموزش می‌دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به تاکید اسلام به رعایت اصول خوردن و آشامیدن در دستورات دین، گفت: این توصیه برای افزایش سلامتی طول عمر مسلمانان و جلوگیری از بیماری ها بوده و می خواه دامت اسلامی را در مقابل دشمنان قوی کند.

 

وی همچنین با اشاره به رزمایش بزرگ ارتش  در منطقه جنوب کشور یادآور شد: این رزمایش قدرت مانور و اقتدار ایرانیان را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشت./968/پ202/ب4

ارسال نظرات