۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۸۹۸۶
امام جمعه ارومیه:

مطالبات رهبری درباره نماز مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نادیده گرفته شدن بخشی از احکام دین در جامعه گفت: اگر مدیر، مسؤول، وزیر، استاندار و امام جماعتی حق نماز را ادا نکند نمی تواند حقوق مردم را ادا کند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به اجلاس سراسری نماز گفت: باید مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص نماز از سوی آحاد جامعه به ویژه مدیران و مسؤولان مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن بخشی از احکام دین در جامعه گفت: اگر مدیر، مسؤول، وزیر، استاندار و امام جماعتی حق نماز را ادا نکند نمی تواند حقوق مردم را ادا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی معیارهای مدیر موفق را برشمرد و تصریح کرد: مدیر و مسؤول شایسته و موفق کسی است که امر نماز را جدی گرفته و به این امر اهمیت بسیاری دارد.

 

امام جمعه ارومیه با تأکید بر لزوم تشویق کارکنان ادارات به برپایی نماز خاطرنشان کرد: نخستین سؤال در قیامت نماز است و این امر اگر نادیده گرفته شود اعمال دیگر را نیز زایل می‌کند بنابراین اگر انسان جوابی به این سؤال نداشته باشد باقی اعمال وی نیز زایل می‌شود.

 

خوشرویی با خانواده برتر از هزاران عبادت و معتکف شدن در مسجد

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه خطبه ها به روابط متقابل زن و مرد در زندگی مشترک اشاره و خاطرنشان کرد: مرد باید آرامش را در محیط خانواده حکمفرما کرده و در تامین رفاه زن و فرزندان تلاش کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص محبت میان زن و مرد گفت: اگر مرد نیاز خانواده را تامین کرده و با خوشرویی به اداره خانه و خانواده خود بپردازد جایگاه ویژه‌ای نزد پروردگار خواهد داشت.

 

امام جمعه ارومیه  با اشاره به اهمیت احترام و خوشرویی با خانواده افزود: خداوند احترام به خانواده را از هزاران عبادت و معتکف شدن در مسجد برتر و والاتر معرفی کرده است.

 

ریشه کنی بی سوادی در گرو همت همه جانبه مسؤولان است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربس  در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه ریشه کنی بی سوادی در گرو همت جدی و همه جانبه مسؤولان است، افزود: باسوادی از شاخص های توسعه هر کشور است و باید تمامی مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص ریشه کنی بی سوادی بکوشند.



وی از رتبه 29 آذربایجان غربی به لحاظ باسوادی تصریح کرد: این استان در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری عقب است و باید همت جدی برای ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی استان صورت گیرد.



وی اضافه کرد: در حال حاضر 190 هزار بی سواد در آذربایجان غربی وجود دارد که مسؤولان متولی امر باسوادی قول داده اند تا پایان سال 50 هزار نفر از این افراد ر ا باسواد کنند.

 

خیران برای خرید دستگاه‌های دیالیز پیشقدم شوند



نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات بیماران کلیوی استان در زمینه دیالیز گفت: هم اکنون 208 دستگاه دیالیز در استان وجود دارد که به صورت چهارشیفت و غیر استاندارد به بیماران خدمات ارائه می دهند ولی این دستگاه ها جوابگوی بیماران استان نیست.



حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: استان نیازمند 60 دستگاه دیالیز جدید است تا بتواند گرهی از مشکلات بیماران کلیوی را باز کند.



وی از خیرین آذربایجان غربی خواست در زمینه تهیه دستگاه های دیالیز برای بیماران دیالیزی پیشقدم شده تا این بیماران به راحتی بتوانند از خدمات دیالیز بهره مند شوند.



امام جمعه ارومیه درپایان  با بیان فرازهایی از زیارت جامعه کبیره ادامه داد: این زیارت مفاهیم عمیقی دارد و تمامی مردم جامعه خواندن این دعا را فراموش نکنند./936/پ202/ب4
 

ارسال نظرات