۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۳۸۹۸۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

ایران اسلامی پیشتاز وحدت و همبستگی در دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی همواره پیشتاز در وحدت و برادری دنیای اسلام بوده است، گفت: کشورهای اسلامی منطقه باید با عمل به پیام وحدت بخش قرآن و صاحب دین، با دادن دست وحدت و برادری به ایران اسلامی، فتنه، فتنه گران را در نطفه خفه کنند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد با تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت گفت: ضربات وارده بر پیکر دین از آغاز تاکنون از تفرقه و اختلاف افکنی ها بوده است.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اذعان داشت: هفته وحدت یکی از پیش بینی هایی بود که امام امت در متن تاریخ نقلاب اسلامی گنجانده که در نوع خود دارای قدرت عمل و برد منطقه ای و جهانی است.

 

امام جمع محمود آباد با بیان این که نامگذاری هفته وحدت از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بهترین زمان خود یعنی سالروز ولادت پیامبر اسلام به روایت اهل سنت و اهل تشیع صورت گرفت، افزود: امام راحل با آگاهی کامل از برنامه ریزی های دشمنان اسلام، همواره بر وحدت جامعه اسلامی تاکید داشته و ضربات وارد شده بر پیکر دین را از آغاز تاکنون از تفرقه و اختلاف افکنی ها می دانست.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که ایران اسلامی همواره پیشتاز در وحدت و برادری دنیای اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی و به ویژه رهبران آنها باید با عمل به پیام وحدت بخش قرآن و صاحب دین، با دادن دست وحدت و برادری به ایران اسلامی، فتنه، فتنه گران را در نطفه خفه کنند و سیلی محکمی بر دهان فتنه انگیزان بزنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز آمریکا و انگلیس از فتنه انگیزان منطقه حمایت می کنند، افزود: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی فتنه انگیز منطقه تنها در نقش مترسک در اختیار غرب هستند.

 

امام جمعه محمود آباد در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش بزرگ محمد رسول الله ارتش اشاره کرد و با بیان این که این رزمایش بار دیگر قدرت نظامی ایران اسلامی را به دنیا نشان داد، خاطرنشان کرد: کشورهای مستکبر دنیا فهمیدند که ایران اسلامی در دفاع از تمامیت ارزی کشور از با هیچ کس تعارفی ندارد.

 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همچنان به عنوان برترین قدرت دفاعی منطقه ای قدرت خود را به رخ سلطه گران فرامنطقه ای کشیده و به کشورهای مسلمان منطقه پیام برادری و مودت خود را نشان داده است، تصریح کرد: به یقین هراس رژیم صهیونستی و اظهارنظرهای قدرت های غربی در خصوص قدرت بازدارندگی ایران اسلامی مسأله ای بدیهی است.

 

حجت الاسلام موسوی به پیام تاریخی امام راحل به گورباچف اشاره کرد و افزود: حیات طیبه امام همواره راهگشایی در جهان و منطقه بوده و ایشان در تبعیت از پیامبر اسلام و سیره ایشان هدایت زمامداران جهان را در دستور کار خود داشته است.

 

وی با بیان این که امام راحل در آن نامه سراسر پند به رهبر شوروی سابق، ضمن تشریح مسائل جهان، دعوت به دین و راه رستگاری به گورباچف را متذکر شدند، خاطرنشان کرد: پیش بینی شکست مارکسیست، از عجائب دقت نظرهای امام راحل بوده که بعد یکسال به وقوع پیوست.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین همچنان از مسائل اساسی دنیای اسلام بوده  و صهیونیست ها دوباره بازی با آتش و حمله به بعضی از مناطق غزه و کرانه باختری را شروع کردند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در صحنه سیاسی هم باز مخالفت کینه توزانی چون آمریکا و بعضی از متحدانش با تشکیل کشور مستقل فلسطین را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگران از این مسأله درس عبرت گرفته و بجای دلخوش کردن به آمریکا و بعضی از کشورهای اسلامی به تحکیم اتحاد داخلی و سازماندهی مقاومت بپردازد.

 

وی در ادامه سخنان خود به تحولات اخیر در سوریه و عراق اشاره کرد و با بیان این که هر روز شاهد پیروزی های جدید بر علیه تکفیری های داعش از سوی نیروهای عراقی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه حمایت غربی عربی از جریان های تکفیری منطقه همچنان ادامه دارد.

 

امام جمعه محمود آباد ادامه داد: در بحرین هم حکام دیکتاتور آل خلیفه در اوج سنگدلی با به زندان کشیدن یک امت اقدام به باز داشت یکی از علمای انقلابی بزرگ شیخ سلمان کرده که اعتراض همگان ملت بحرین و افکار عمومی جهان و منطقه را برانگیخته است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود به مبارزه با حجاب و پوشش اسلامی از سوی رضاخان اشاره کرد و گفت: کشف حجاب، از اقدامات عجیب بر علیه یکی از مسلمات دینی با تبعیت از فرهنگ سکولار و غرب  بوده است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که روز شهدا دانشجو از جمله ارزش های بزرگ این ملت است، افزود: قشر دانشجو از بالنده ترین اقشار این ملت در دفاع از  مبانی ارزشی و دینی است که ا بالاترین ایثارگری و از خودگذشتگی ها به جای ماند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات