۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۸۹۹۵
آیت الله صافی در دیدار مدیر مرکز خدمات:

نباید شهرها از وجود روحانیت خالی باشد/ وضعیت معیشت طلاب باید ارتقا یابد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی در دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه تاکید کرد: طلاب در زمان های قدیم در وضعیت بسیار سخت معیشتی قرار داشتند، امروز بحمدلله وضعیت بهتر شده اما باید تلاش شود که بهتر از این شود.
ديدار مدير مرکز خدمات حوزه با آيت الله صافي ديدار مدير مرکز خدمات حوزه با آيت الله صافي ديدار مدير مرکز خدمات حوزه با آيت الله صافي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید حجت الاسلام سید حسن ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه را به حضور پذیرفت.

این مرجع تقلید با تشکّر و قدردانی از مدیر مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: روحانیون، خدمتگزاران حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء هستند و خدمت به آنها، خدمت به آن حضرت است که شما الحمدلله در این کار موفق بوده و به لطف خداوند موفق خواهید بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخشی از بیانات خود با اشاره به لزوم حضور روحانیون در شهرستان ها ابراز داشت: باقی ماندن همه روحانیون در قم اشتباه است. کسانی که تا مقدار مناسبی تحصیل نموده اند و می توانند در شهرستان خود تأثیرگذار باشند باید از قم مهاجرت کنند و به تبلیغ دین بپردازند. حضور علما و روحانیت در بلاد مختلف باعث مصون ماندن دین از انحرافات و فساد می شود. البته شما هم باید به طلاب عزیز شهرستان ها خدمات بیشتری ارائه کنید تا اشتیاق آنها برای ماندن در آنجا بیشتر شود و مسیر تبلیغ هموارتر گردد.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه این دیدار با اشاره به وضعیت سخت معیشتی طلاب در زمان گذشته افزود: در زمان گذشته وضع معیشت و زندگانی آقایان طلاب بسیار سخت و غیر قابل تصور بود اما الان الحمدلله به لطف خدا و عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف این وضعیت به طور نسبی بهبود پیدا کرده است که باید سعی کنید بهتر از این شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خدمت به طلاب را برای خود افتخار بدانید، بیان کرد: در این زمینه هرچه انسان بتواند اسباب خودکفایی و بی‌نیازی این قشر را فراهم آورد و موجبات استقلال و مناعت طبع این افراد شود که آنها با خیالی آسوده درس بخوانند و به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند، اجر و ثواب بسیار زیاد دارد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در خاتمه از مسئولان خدمات حوزه و تمام کسانی که برای آسایش و رفاه طلاب زحمت می‌کشند تقدیر و تشکر و برای مزید توفیقات آنان در خدمت به حوزه‌های علمیه دعا کرد.

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین ربانی گزارش مفصّلی از فعالیت ها و برنامه های آینده این مرکز ارائه داد. /924/د102/ج

ارسال نظرات