۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۳۸۹۹۶
امام جمعه موقت قزوین:

در فتنه 88 بصیرت مردمی نظام را نجات داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین گفت: در سال 88 که فتنه‌گران در صدد براندازی نظام اسلامی بودند بصیرت، پشتیبانی از ولی فقیه و حضور به موقع مردم ایران در صحنه سبب نجات کشور از این فتنه بزرگ شد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته قزوین گفت: با وجود اختلاف نظر بین اهل سنت و شیعه در روز میلاد رسول اکرم(ص)، امام خمینی(ره) با پیوند دادن این دو تاریخ و اعلام هفته وحدت بستری را برای همدلی و اتحاد بین فرق اسلامی فراهم کردند.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص)، قرآن کریم، خانه خدا و قبله مسلمین و اهل‌بیت(ع) عوامل مشترک وحدت مسلمین هستند که تمسک به آنها ثمرات زیادی را برای تمام مسلمانان جهان در پی خواهد داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: پیروزی‌های مقاومت در لبنان، غزه، پیروزی بر فتنه داعش در عراق و سوریه که کم‌کم بساط آن در حال برچیده شدن است و پیروزی مردم در فتنه 88 و حماسه 9 دی از نمونه‌های بارزی است که با پیروی از ولایت فقیه، تمسک به اهل بیت(ع) و وحدت تحقق یافت.

 

وی با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی افزود: در سال 88 که فتنه گران درصدد براندازی نظام اسلامی بودند بصیرت، پشتیبانی از ولی فقیه و حضور بموقع مردم ایران در صحنه سبب نجات کشور از این فتنه بزرگ شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف ادامه داد: در این پیام، ایشان تحلیلی از آینده جهان ارائه دادند که تاکنون بسیاری از آنها محقق شده یا در حال بروز است.

 

وی با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که فرمودند کمونیسم را باید به زودی در موزه‌های تاریخ جست‌وجو کرد، افزود: پس از صدور این پیام طولی نکشید که نظام اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید و اکنون کمونیسم را باید در موزه‌‌ها یافت.

 

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که فروپاشی نظام‌های سلطه و استکباری یکی دیگر از پیش بینی‌های امام راحل در آن پیام تاریخی است، اظهار داشت: امروز با وجود گذشت سالها از این پیام تاریخی شاهدیم که دامنه حضور استکبار در بسیاری از کشورها کاهش یافته و صهیونیسم که روزی تمام دلخوشی آنها بود ناتوانتر از همیشه شده و جغرافیای مقاومت اسلامی در غزه، لبنان، فلسطین و عراق هر روز بیشتر توسعه پیدا می‌کند.

 

وی در پایان رویکرد معنوی در بین مردم جهان را یکی دیگر از پیش بینی‌های امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: امروز با وجود تمام شیطنت‌ها برای ایجاد تنفر مردم دنیا از دین اسلام، با اعمال گروه تکفیری داعش، مردم جهان به درک و تشخیص درستی از وقایع رسیده‌اند و این جنایت‌ها را به پای اسلام نمی‌گذارند./955/پ201/ب6

ارسال نظرات