۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۳۸۹۹۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

فتنه 88 اعمال سرسخت‌ترین جنگ‌های نرم دشمن بر مردم ایران بود

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه مشد مقدس با بیان این‌که در هشت سال دفاع مقدس دشمن جنگ سخت را بر ما تحمیل کرد، گفت: در این جنگ، مردم ما پیروز شدند و دشمن را به عقب راندند و در فتنه 88 نیز دشمن سرسخت‌ترین جنگ‌های نرم را بر ما تحمیل کرد و مردم با ایجاد حماسه 9 دی، نه‌تنها دشمن را شکست دادند بلکه او را ناامید کردند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر بابیان این‌که علی رغم عدم همراهی مناسب برخی دست‌اندرکاران، گرامیداشت 9 دی به‌خوبی برگزار شد، گفت: خوشبختانه باوجود عدم همراهی مناسب جریان‌های سیاسی کوتاه‌فکر، کارشکنی‌های تنگ‌نظرانه برخی مدیران دانشگاهی و لغو سخنرانی‌ها یادمان حماسه 9 دی باعظمت و توسعه قابل‌توجهی در تمام نقاط کشور برگزار شد.

وی با تمجید از موضع‌گیری شفاف و صریح آیت‌الله واعظ طبسی در برابر جریان فتنه، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی یک جریان ماندگار در کشور خواهد بود، جریانی که در حقیقت از نظر پیروزی نظام، رهبری و انقلاب مقدس ما در تمام جریان‌ها در مقابل دشمن، اتفاقی هم‌سطح پیروزی در دفاع مقدس است.

فتنه 88 اعمال سرسخت‌ترین جنگ‌های نرم دشمن بر مردم ایران بود

امام‌ جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که در هشت سال دفاع مقدس دشمن جنگ سخت را بر ما تحمیل کرد، ادامه داد: در این جنگ، مردم ما پیروز شدند و دشمن را به عقب راندند و در فتنه 88 نیز دشمن سرسخت‌ترین جنگ‌های نرم را بر ما تحمیل کرد و مردم با ایجاد حماسه 9 دی، نه‌تنها دشمن را شکست دادند بلکه او را ناامید کردند.

وی با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی، در واقع تقابل حزب‌الله با حزب الشیطان بود، اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند حزب الشیطان و حزب‌الله را به ما معرفی می‌کند؛ از آیه 14 تا 19 سوره مجادله خداوند مؤلفه‌های حزب الشیطان را مشخص و تبیین کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با قرائت آیه 14 سوره مجادله که می‌فرماید: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ تَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ ما هُمْ مِنْکُمْ وَ لامِنْهُمْ وَ یَحْلِفُونَ عَلَى الْکَذِبِ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ»، بیان کرد: خداوند می‌گوید: «ای پیغمبر آیا نمی‌بینی کسانی ولایت قومی را پذیرفته‌اند که خدا بر آنان غضب کرده»؛ اولین مؤلفه و آغاز حزب الشیطان، پذیرش و قبول همکاری و همراهی با قومی است که مغضوب خدا هستند.

وی به آیه 19 این سوره «اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطانُ فَأَنْساهُمْ ذِکْرَ اللّهِ أُولئِکَ حِزْبُ الشَّیْطانِ أَلا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطانِ هُمُ الْخاسِرُونَ» اشاره کرد و گفت: خداوند در نهایت می‌فرماید شیطان یاد خدا را از ذهن آنان پاک‌کرده و باعث فراموشی یاد خدا می‌شود که این‌ها حزب الشیطان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، آمریکا، صهیونیسم و انگلیس را مغضوب‌ترین موجودات نزد خدا دانست و تصریح کرد: پذیرفتن ابتکار، نقشه، فتنه و ولایت‌پذیری از قومی که مغضوب خدا هستند یعنی قرار گرفتن در حزب الشیطان؛ اگر بخواهیم برای قوم غضب کرده خدا مصداق بیابیم، آیا به‌جز صهیونیست‌ها، آمریکا و انگلیس می‌توان یافت؟ آنان توطئه‌ای به کار گرفتند و به دنبال یافتن یک بستر اجتماعی برای اعمال توطئه خود بودند تا پیاده‌نظام خود را وارد جریان‌ها و رگه‌های داخل کشور بکنند، سران فتنه در این ‌بین برای آنان جریان سازی کردند و آن بستری که قوم مغضوب به دنبال آن بود را با اردوکشی خیابانی و به نام تقلب در انتخابات برای آنان فراهم کردند.

سران فتنه کار دشمن را تأیید کردند

وی به سکوت سران فتنه در مقابل شعارهای دشمن شاد کن اشاره و خاطرنشان کرد: پیاده‌نظام دشمن شعار استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی و شعار نه غزه، نه لبنان، زنده‌باد ایران سر داد، در 16 آذر عکس امام را پاره کرد، در جریان عاشورای 88 نیز عزا خانه امام حسین (ع) را به آتش کشیده و به مقدسات ما توهین کردند اما سران فتنه تا 25 بهمن هرگاه دشمن پیاده‌نظام خود را برای منویات شیطانی وارد این بستر اردوکشی کرد، بیانیه دادند و کار دشمن را تأیید کردند.

کسانی که از سران فتنه دفاع می‌کنند خجالت نمی‌کشند؟

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: می‌توان گفت بار اول نفهمیدند اما آنان از 24 خردادماه تا 25 بهمن سال 88، 17 بیانیه صادر کرده و همه حرکت‌های دشمن را تأیید کردند، آیا کسانی که از این‌ها دفاع می‌کنند خجالت نمی‌کشند؟ کسانی که ولایت قوم مغضوب خدا را پذیرفتند، کار دشمن را تأیید کردند و به کسانی که عزا خانه امام حسین را به آتش کشیدند بگویند مردم خداجوی، حزب الشیطان هستند.

وی ادامه داد: در طرف دیگر ماجرا حزب‌الله بود که حماسه 9 دی را خلق کردند؛ خداوند در آیه 22 سوره مجادله به بیان خصوصیات این حزب اشاره دارد و می‌گوید: ای پیغمبر، قومی پیدا نمی‌کنی که به خدا و معاد ایمان بیاورند و این‌ها کسی را که باخدا و پیغمبر خدا دشمنی می‌کند را دوست داشته باشند ولو این‌که کسانی که باخدا و پیغمبر خدا دشمنی می‌کند، پدران، پسران، برادران، عشیره و قبیله و جریان سیاسی‌شان باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، حماسه 9 دی را روزی دانست که بسیاری از کسانی که به سران فتنه رأی داده بودند به حزب‌الله پیوستند، خاطرنشان کرد: روز 9 دی، کسانی آمدند که به سران فتنه رأی داده و آن جریان‌های سیاسی را پذیرفته بودند اما در این روز حماسه آفریدند و از فتنه گران بیزاری جستند؛ چرا این افراد از فتنه گران بریدند؟ زیرا آنان دشمن خدا و رسول خدا بودند.

وی به شعار مرگ بر اصل ولایت‌فقیه فتنه گران اشاره کرد و گفت: رسول خدا، مظهر خداست، مظهر رسول خدا، امام معصوم (ع) است و حجت امام معصوم در زمان غیبت در بین انسان‌ها، ولی‌فقیه است؛ کسانی که شعار دادند «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» دیگر مرگ بر شخص نگفتند، این مرگ بر حجیت امام زمان (عج) و مرگ بر ولایت امام زمان (عج) است.

امام‌جمعه مشهد مقدس یادآور شد: آفرینندگان حماسه 9 دی، حزب‌الله بودند و به گواه به نص صریح قرآن، جریان 9 دی مقابله حزب‌الله با حزب الشیطان بود که این اصل، رمز ماندگاری آن شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه نیز در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی، در خصوص مشکل اشتغال جوانان و ارتباط آن با سبک زندگی اسلامی، گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما، مشکل اشتغال جوانان است و از دغدغه‌های بزرگ هر دولت، این مسئله است.

مشکل اشتغال یک مسئله فرهنگی است نه اقتصادی

وی بابیان این‌که این مشکل پیش از این‌که موضوع اقتصادی باشد یک مسئله فرهنگی است، بیان داشت: تمام دولت‌هایی که مسؤولیت اداره کشور را به عهده گرفتند پس از دفاع مقدس روند توسعه‌ای را طی کرده‌اند اما همواره در کشور دچار کمبود نیروی انسانی بوده‌ایم.

امام‌جمعه مشهد مقدس به وجود بیش از دو میلیون کاریاب خارجی در کشور اشاره و اظهار کرد: علت این‌که یک فرد از خارج از کشور وارد بازار کارشده، پیشرفت می‌کند و ثروتمند می‌شود اما جوانان ما در داخل بیکار هستند، چیست؟ مشکل ما، مشکل فرهنگ اشتغال است.

دولت مقصر بیکاری نیست، مشکل اشتغال در نبود فرهنگ اسلامی است

وی افزود: مشکل امروز ما، فرهنگ اشتغال است، نه درگذشته کشور خودمان و نه در سایر کشورها این‌گونه نبوده که جامعه این مقدار تقاضای کار و اشتغال از دولت داشته باشد؛ امروز در هیچ کشوری در دنیا به‌اندازه کشور ما توقع تولید اشتغال و کار از سوی دولت نیست، مگر دستگاه‌های دولتی چقدر ظرفیت ایجاد اشتغال دارد؟

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که این فرهنگ، فرهنگ غلطی است، تصریح کرد: این کار که هرکسی برای خود یک شأن کاری در نظر بگیرد و از دولت انتظار داشته باشد تا شغلی در شأن تعریف‌شده آن فرد برای خود ایجاد کند، فرهنگ غلطی است.

تربیت اسلامی راه‌حل مشکل اشتغال جوانان

وی با تأکید بر این که مشکل ما نبود فرهنگ دینی در مسئله اشتغال است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سبک زندگی اسلامی در جامعه ما پیاده نشده است؛ اگر جوان ما بافرهنگ دینی رشد کرده و پرورش پیدا کند کسی بیکار نمی‌ماند./9315/پ202/ج

ارسال نظرات