۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۳۹۰۱۲
امام جمعه شیروان:

دستگیری شیخ سلمان نشانه ترس آل خلیفه از خشم انقلابی مردم بحرین است/ بی حجابی کانون خانواده را متزلزل می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیروان گفت: دستگیری شیخ علی سلمان در بحرین نشانه ضعف و ترس رژیم آل خلیفه از خشم انقلابی مردم بحرین است.
حجت الاسلام کوثري امام جمعه شيروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز این شهرستان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، با محکوم کردن دستگیری شیخ علی سلمان در بحرین، آن را نشانه ضعف و ترس آل خلیفه از خشم انقلابی مردم بحرین دانست.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، با بیان این که وحدت یکی از دستورات اکید الهی است، اضافه کرد: مسلمانان باید با یکدیگر مهربان و رئوف بوده و با فراموش کردن کدورت ها و کینه ها، قلب های خود را به یکدیگر متصل کنند.

 

حجت الاسلام کوثری وحدت و الفت بین مسلمین را از نعمتهای ویژه الهی دانست و افزود: با تحقق وحدت و انسجام اسلامی می توانیم بر دشمنان پیروز شده و بساط ظلم و جور آنها را از سرزمین های اسلامی برچینیم.

 

وی با بیان این که تفرقه افکنی در بین امت اسلام یکی از ابزارهای اصلی نظام سلطه برای غارت و چپاول گری در سرزمین های اسلامی است، اضافه کرد: اگر مسلمانان با بصیرت و دیانت با یکدیگر متحد شوند دشمنان نمی توانند این میزان تجاوزگری در کشورهای اسلامی داشته باشند.

 

حجت الاسلام کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفدهم دی ماه، سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان در سال 1314، اظهار داشت: دین زدایی و کشف حجاب یکی از نقشه های شوم استعمارگران است که در زمان رضاخان در ایران آغاز شد و هنوز هم از اهداف و برنامه های دشمنان در ایران اسلامی محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی با تهاجم فرهنگی خود قصد دارند فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را از بین برده و نقشه های شوم خود را در این کشور اجرا کنند که در این زمینه می بایست مردم و مسؤولان هوشیار باشند.

 

خطیب نماز جمعه شیروان اظهار داشت: در آن زمان رضاخان به زور چادر را از سر بانوان برداشت اما امروز با تبلیغ ماهواره و نمایش فیلم های هنجارشکن، برخی زنان خودباخته چادرها را از سر برداشته و پوشیدن آن را نوعی عقب ماندگی تلقی می کنند.

 

حجت الاسلام کوثری افزود: وقتی چادر از میان برود بی بند و باری جای آن را می گیرد، چشم های تیز زیاد می شود و بی حیایی و بی عفتی در بخش های مختلف جامعه رواج می یابد.

 

وی با بیان این که این نوع بی بند و باری موجب از هم پاشیدن کانون خانواده، افزایش طلاق و فرار دختران از خانواده می شود، خاطرنشان کرد: یکی از راه های جلوگیری از شیوع این بی بند و باری تشکیل خانواده از سوی جوانان است.

 

وی با اشاره به این که برای بجا آوردن سنت حسنه ازدواج باید خانواده ها پیشقدم شده و این امر الهی را ساده بگیرند، تصریح کرد: جوانان نباید انجام ازدواج را به تأخیر بیندازند بلکه آنها می بایست از قید و بندهایی نظیر ترس از بیکاری یا آماده نبودن مقدمات تشکیل زندگی رها شده و در انجام این سنت الهی زودتر اقدام کنند.

 

خطیب نماز جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، با بیان این که اعتقاد به وجود مصلح کل یک اعتقاد دیرینه بوده و پاسخی به احساسات و فطرت بشر است، افزود: جامعه منتظر باید خود را برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) آماده کند که در این زمینه نظام جمهوری اسلامی نیز در راستای آماده سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) حرکت می کند./9314/پ203/ب6

ارسال نظرات