۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۰۴۶
کارشناس دینی:

مؤمنان با احترام و تکریم، قلوب خود را به یکدیگر نزدیک کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که مورچه ها هنگام روبرو شدن با یکدیگر لحظه ای را به ارتباط خاصی‌ که دارند می‌گذرانند گفت: با الگو قراردادن ارتباط مورچه ها با یکدیگر در جامعه و احترام و تکریم یکدیگر باید قلوب خود را به دیکدیگر نزدیک کنیم.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام داود رمضانی علوی، کارشناس دینی جمعه شب در جمع قاریان وحافظان مراسم قرائت قرآن جواد الائمه روستای دارالسیاده علوی کاشان گفت: یکی از دوستان امام حسن عسکری(ع) گفت، بعد از فوت سید محمد، امام حسن عسکری (ع) به قدری محزون بود که برخی  گمان کردند سید محمد به امامت برسد.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) و برخی امامان معصوم نام فرزندانشان که به امامت رسیدند را بر زبان جاری کرده بودند افزود: این ایام که سالروز به امامت رسیدن صاحب الزمان(عج) است نیز باید بسیار گرامی داشته شود.

 

 حجت الاسلام رمضانی گفت: سه نفر از خلفای بنی عباس، معاصر با دوران امامت حسن عسکری (ع) بودند آنها مدعی امیرالمومنینی و خلیفگی را داشتند و امام زمان خود را می آزردند.

 

این کارشناس دینی یادآور شد: از امام حسن عسکری(ع) روایت است که یکی از نشانه های تواضع، سلام کردن به همه است که امروزه برخی برای سلام کردن افراد را گزینش می‌کنند.

 

وی با اشاره به این که مورچه ها هنگام روبرو شدن با یکدیگر لحظه ای را به ارتباط خاصی‌ که دارند می‌گذرانند گفت: با الگو قراردادن ارتباط مورچه ها با یکدیگر در جامعه و احترام و تکریم یکدیگر باید قلوب خود را به دیکدیگر نزدیک کنیم.

 

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به این‌که ائمه اطهار(ع) به رفتار مناسب و اخلاق نیکو تأکید داشته‌اند، چرا که سبب از بین بردن کینه‌ها و موجب صفا و دوستی بین افراد می‌شود افزود: با مطالعه کردار و رفتار ائمه معصومین، انسان به جایگاه اخلاقی و رفتاری آن بزرگواران پی می‌برد.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآورشد: با توجه به سیره رفتاری بزرگان نکاتی فرا گرفته می‌شود که سبب اعتلای جایگاه انسان نزد خداوند متعال و به دنبال آن در بین مردم می شود.

 

وی یاد آورشد: یکی از موارد رفتاری که امروزه در مجالس مختلف باید به آن توجه شود این است که بعد از ورود به جلسه نباید حتما در رأس و بهترین مکان نشست، بلکه با نشستن در نزدیک ترین مکان مناسب، موجب زحمت دیگران نشویم.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این بزرگتر ها الگوی رفتاری فرزندان خود هستند گفت: این موضوع اهمیت نحوی رفتار و کردارمان در برابر کودکان را گوشزد می کند و باید برای تربیت صحیح کودکان از روش های صیح تربیتی منطبق با قرآن استفاده‌کنیم./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات