۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۳۹۰۵۴
تقدیر از یک حرکت ارزشی؛

اقدامی انقلابی از رسانه انقلاب

خبرگزاری رسا ـ اقدامی که از یک برنامه زنده تلویزیونی دیده شد و به اندازه تمام همایش­ها و اجلاسیه‌های نماز اثر داشت. شاید هم دلیلش این بود که حرفی بود برآمده از دل که لاجرم به این زودی بر دل­ها نشست.
اقدامی انقلابی از رسانه انقلاب

اخیرا اقدام خاصی از سوی رهبر معظم انقلاب در جواب درخواست معاون اول رییس جمهور برای صدور بیانیه از سوی ایشان برای همایش مبارزه با فساد انجام گرفت که در عین خاص بودن، بسیار درس آموز بود.

 

ایشان در جواب درخواست صدور پیام، ضمن امتناع از این کار، همگان را به شیوه­های عملی مبارزه دعوت کرده و اتلاف وقت و سرمایه را در برگزاری همایش­ها و انجام حرکات شعاری، بی­تاثیر دانسته و فرمودند به حد کافی از این دست کارها صورت گرفته و اکنون هنگام عمل است.

 

این اقدام مقام معظم رهبری در این برهه حساس که همه روزه مردم شاهد اخبار گوناگونی از مفاسد اقتصادی و نظایر آن از رسانه­ها هستند، مرهمی شد بر دل­های پردرد بوده و این صدای زبان حالی مردمی بود که فریاد می­زدند: جانا سخن از زبان ما می­گویی!

 

اما درس بزرگ این اقدام انقلابی حضرت آقا، این بود که دیگر در امورات مهم مملکتی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی و... به حد کافی شعار داده، همایش برگزار کرده و اقدامات نمادین انجام داده­ایم؛ اکنون وقت عمل است و آن هم از نوع اقدامات انقلابی که دوای درد امروز مملکت است.

 

بعد از این درس، دانش آموزان کلاس ولایت در هر کجا که هستند، متناسب با مأمورت خود، پیام لازم را دریافت کرده و باید در فرصت­های پیش آمده نشان دهند که واکنششان به این آموزه تاریخی چه بوده است.

 

در روزهای اخیر یکی از شاگردان این مکتب، حرکتی انجام داد که با فاصله اندکی در شبکه­های اجتماعی پخش شده و شاید به عنوان مسرت بخش­ترین اقدام سال­های اخیر بر دل­های خسته مردم انقلابی نشست.

 

اقدامی که از یک برنامه زنده تلویزیونی دیده شد و به اندازه تمام همایش­ها و اجلاسیه­های نماز اثر داشت. شاید هم دلیلش این بود که حرفی بود برآمده از دل که لاجرم به این زودی بر دل­ها نشست.

 

برگزاری نماز در موقع اذان، یعنی عمل به اساس شریعت. نه پخش اذان، نه پخش نماز جماعت و نه هیچ کار دیگری، به این اندازه گویا و موثر نیست. لازم هم نیست شعار باشد؛ بلکه همین خواندن نماز اول وقت، توسط کسانی که همیشه نمازشان به موقع است، به اندازه کافی گویایی و پویایی دارد.

 

نگارنده در یک برنامه زنده تلویزیونی زنده که در ماه مبارک رمضان دعوت بود، نظیر این پیشنهاد را مطرح کرد که البته چون پخش برون مرزی بود و اختلاف افق وجود داشت، ممکن نگردید.

 

اما هر چه هست، همان­گونه که عرض شد، به نظر می­رسد انقلابی­ترین حرکت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این سال­های اخیر باشد که امیدواریم با آمدن برادر ارزشی و بزرگوار، جناب آقای دکتر سرافراز، از این به بعد شاهد ترویج بیش از پیش ارزش­های دینی و انقلابی در رسانه ملی باشیم.

 

گروه­های بسیاری از متدینین از اقشار مختلف در صدد اعلام تشکر و قدردانی از این کار مومنانه هستند که اخبار آن در روزهای آتی از طریق رسانه­ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

خبرگزاری رسا هم به عنوان یک رسانه حوزوی، وظیفه خود می­داند از دست اندکاران این حرکت بسیار زیبا و دل نشین قدردانی نموده و برای برادران خود در رسانه ملی، آروزی توفیقات روزافزون داشته باشد. امید است این قبیل کارها هم­چنان ادامه داشته و همه روزه شاهد رویش­های انقلاب در عرصه­های مختلف باشیم.

 

دبیر سرویس اندیشه
 

ارسال نظرات