۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۳۹۰۵۷
مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات خراسان جنوبی:

مداحان مهم ترین نقش را در رونق فرهنگی مساجد و هیأت های مذهبی دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که نشر سبک زندگی دینی و اسلامی و ترویج آن در جامعه باید از مساجد و هیأت های مذهبی شروع شود، گفت: مساجد و هیأت های مذهبی محور نشر معارف دینی بوده و مداحان می توانند با جذب جوانان و ترویج معارف عمیق دینی زمینه رونق فرهنگی و مذهبی را در میان نسل جوان فراهم کنند.
سازمان تبليغات اسلامي

حجت الاسلام احمد رضایی، مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که در استان بیش از هزار هیأت مذهبی فعال وجود دارد، افزود: نیمی از جوانان در این هیأت ها عضو هستند که مداحان می توانند با نشر عمیق معارف دین در جذب این جوانان به مساجد و هیأت های مذهبی موثر باشند.

 

وی با بیان این که تشکل های دینی از جمله هیأت های مذهبی، مداحان و مساجد از بازو های توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه نشر احکام دینی هستند، ادامه داد: باید نشر معارف دین از مساجد و هیأت های مذهبی آغاز شود زیرا با استفاده از این رشد است که نشر معارف دینی در جامعه سرعت بیشتری به دست خواهد آورد.

 

مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از 200 گفتمان دینی به صورت مستمر در مدارس خراسان جنوبی برگزار شده است، تاکید کرد: ارائه مشاوره دینی به صورت اختصاصی به دانش آموزان یکی دیگر از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری بوده است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تربیت و آموزش مداحان جوان و نوجوان اقدام به برگزاری جلسات هفتگی و مستمر برای این گروه ها کرده است، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن هفته وحدت بیش از 30 برنامه فرهنگی در هیأت های مذهبی و مساجد شهرستان درمیان و سربیشه برای مردم برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از برپایی بیش از 50 ایستگاه صلواتی همزمان با ایام هفته وحدت خبرداد، تاکید کرد: در این هفته به صورت محوری 20 مبلغ ویژه برای انجام فعالیت های تبلیغی به نقاط محروم خراسان جنوبی اعزام شده اند.

 

مسؤول تشکل های دینی همچنین از توزیع بیش از 500 بسته فرهنگی در میان مبلغان اعزامی و مستقر در سطح استان خبرداد، گفت: مبلغان اعزامی در خصوص ولایت، محورهای وحدت، تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تحلیل مسأل روز جامعه  برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام رضایی همچنین از نشست مشترک علمای شیعه و سنی در استان خبرداد، یادآور شد: افزایش نشست میان علمای شیعه و سنی می تواند در نشر معارف دینی و افزایش وحدت میان امت اسلامی موثر باشد بنابراین ما اگر بتوانیم بر مبنای وحدت معارف اسلامی را در جامعه گسترش دهیم خواهیم توانست زمینه توسعه و گسترش اسلام را فراهم کنیم زیرا اگر تاریخ اسلام را از ابتدای ظهور بررسی کنیم متوجه می شویم اسلام زمانی توانست در جهان رشد کند که مسلمانان با یکدیگر بر علیه دشمن خارجی متحد شده و برای نشر معارف اسلامی تلاش کردند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات