۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۳۹۰۸۴
آیت الله نوری همدانی:

جریان های تکفیری با هدف مقابله با بیداری اسلامی ایجاد شده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اعتراضاتی که از سوی مردم آمریکا به حرکات نژاد پرستانه مسؤولان آن کشور دارند، گفت: راه حل این مسأله را اسلام 1400 سال پیش حل کرده است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته علمی و ستاد برگزاری همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اسلامی اهل‌بیت(ع)، ارائه فرهنگ اهل‌بیت(ع) را دنیای امروز ضروری دانست و اظهار داشت: این اختلافات و اعتراضاتی که در اثر تبعیض نژادی از سوی مردم آمریکا صورت می‌گیرد را اسلام 1400 سال پیش حل کرده است.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص) با مطرح کردن وحدت اسلامی، جریان نژاد پرستی را از جوامع اسلامی پاک کرد؛ ازآن زمان تا کنون میان مسلمانان سیاه و سفید تفاوتی با یکدیگر ندارند و انسان‌ها با چنین معیارهایی ارزش‌گذاری نمی‌شوند؛ نخستین بار به پیشنهاد رسول خدا(ص) زشت‌ترین سیاه پوست مسلمان که بسیار فقیر بود و چیزی نداشت با زیباترین دختر مدینه ازدواج کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تلاش وهابیت، جریان‌های تکفیری و دشمنان اسلام را مخدوش کردن بیداری اسلامی دانست و گفت: آنها امثال داعش را به صحنه می‌آوردند تا فرهنگ اسلام ناب در میان ملت‌های جهان منتشر نشود؛ پروژه‌های اسلام هراسی و شیعه هراسی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی سبک زندگی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را بسیار پر محتوا و گسترده خواند و بیان داشت: آیات و روایات بسیاری در این زمینه داریم؛ استخراج، تبیین و ارائه سبک زندگی این بزرگواران از منابعی همچون قرآن، نهج البلاغه،  صحیفه سجادیه و کار بسیار بزرگی است.

وی با تأکید بر این که ترویج سبک زندگی اسلامی بسیار مهم‌تر از تبیین و تدوین آن است، گفت: باید کاری کنیم که این امر در جامعه اجرایی شود؛ همواره طراحی قانون،  نسبت به نشر و اجرای آن کار آسانی است.

این مرجع تقلید ارائه یک دسته بندی کابردی در سبک زندگی اسلامی را ضروری دانست و اظهار داشت: قول و فعل پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) می‌توان حداقل به 10 فصل مهم تقسیم بندی کرد که عبارت اند از معارف عبادی، امور اخلاقی، امور اقتصادی، معارف مدنی، معارف فرهنگی، امور سیاسی، امور حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی./928/پ202/ج

ارسال نظرات