۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۱۰۳

رزق حلال نقش بسیار مهمی در تربیت انسان های متدین و سلامت جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: از آن جایی که رزق حلال نقش بسیار مهمی در تربیت انسان‌های متدین داشته و سلامت جامعه را تعیین می کند به همین علت سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کسب کار و رزق حلال برای صاحبان اصناف خراسان جنوبی کرده است.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در حاشیه جلسه دوره آموزشی صنف پوشاک با بیان این که متاسفانه کسبه در حال حاضر از احکام اسلامی تجارت آگاهی کامل نداشته و همین موضوع آنها را با مسأل و مشکلات گوناگونی درگیر کرده است، گفت: از آن جایی که رزق حلال نقش بسیار مهمی در تربیت انسان های متدین داشته و سلامت جامعه را تعیین می کند به همین علت سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کسب کار و رزق حلال برای صاحبان اصناف خراسان جنوبی کرده است.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری این دوره ها آشنایی صاحبان اصناف گوناگون با تجارت و کسب کار اسلامی است، ادامه داد: در حال حاضر در سال جاری برای نخستین بار دوره آموزشی کسب و کار اسلامی برای صنف پوشاک برگزار شده و در این دوره 50 نفر از متقاضیان جواز کسب صنف پوشاک حضور دارند و کلاس آموزشی این دوره با حضور اساتید حوزه های علمیه خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

وی با بیان این ‌که این دوره‌ها هر ساله برای اصناف مختلف برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین در هفته گذشته این دوره آموزشی برای صنف آرایشگران زنانه برای تعداد 70 نفر برگزار شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: نهادینه کردن اخلاق و احکام اسلامی در رویه اجرایی قراردادها و داد و ستدهای جامعه براساس شرع مقدس اسلام، آگاهی‌بخشی در نحوه معاملات و کسب روزی حلال در راستای ترویج آموزه‌های دینی متناسب با صنوف مختلف جامعه از جمله اهداف برگزاری این دوره های آموزشی برای اصناف است.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که اگر جامعه ما اسلامی شود و محور تجارت در جهان اسلام باشد به راحتی خواهیم توانست در تربیت انسان ها و شکوفایی اقتصاد موثر باشیم زیرا محور تجارت در اسلام بر حفظ حقوق است و زمانی که حقوق در تجارت حفظ شود تمامی طرف های معامله و مردم سود خواهند برد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که این دوره های آموزشی در طول سال جاری و سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: اگر کسبه و اصناف بر محور اسلام برخورد کنند به طور یقین بخش عظیمی از گرانی ها و تورم متوقف خواهد شد در حالی که امروزه علت عمده گرانی و فقر در جامعه گران‌فروشی و عدم پایبندی به احکام اسلامی در کسب کار و تجارت است.



حجت الاسلام لطفیان یادآور شد: اگر بتوانیم کسب و کار خود را اسلامی کنیم، خواهیم توانست قلب های مردم و سبک زندگی آن‌ها را به زندگی اهل‌بیت(ع) و اسلام نزدیک کنیم./968/پ202/ب6

ارسال نظرات