۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۳۹۱۰۶
آیت‎الله نعیم آبادی:

خاستگاه شیعه لندنی دامان استکبار است

خبرگزاری رسا ـ آیت‎الله نعیم آبادی با بیان اینکه هواهای نفسانی و شیطنت‎های خارجی سبب بروز اختلافات در بین مذاهب اسلامی شده است، گفت: خاستگاه افراطی گری شیعی استکبار است که وحدت مسلمین را در راستای منافع خود نمی داند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

آیتالله غلامعلی نعیم آبادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت و اهمیت وحدت در جامعه مسلمین، گفت: ائمه چهارگانه اهل‏سنت و ائمه معصومین(ع) هیچ گاه با هم درگیر نمی‏شدند.

 

وی با بیان اینکه دعوا و اختلاف در دین اسلام ریشه مذهبی ندارد، ابراز داشت: هواهای نفسانی و شیطنتهای خارجی سبب بروز اختلافات در بین مذاهب اسلامی شده که این نشان از حماقت برخی مسلمین دارد.

 

آیتالله نعیم آبادی با تأکید بر این‏که بزرگان مذاهب در گذشته با هم بحث علمی و عقلی می‏کردند، اظهار داشت: استکبار جهانی با سیاست معروف انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن مسلمانان را از هم جدا کرده است.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عقلانیت اسلامی حکم میکند که با تمسک به قرآن کریم و الگو گرفتن از رفتار پیشوایان مذهبی اختلاف را کنار گذاریم، تصریح کرد: لعن و تکفیر شیوه غلط و شیطانی است و در این زمینه امام راحل فرمود زبانی که دم از اختلاف بزند زبان شیطان است.

 

امام جمعه بندرعباس در ادامه با بیان این‏که گروه‎های تکفیری داعش و النصره منطق سرشان نمی‏شود، افزود: عالمان اهل سنت و تشیع باید مردم را نسبت به اعتقادات گروه‏های افراطی هر دو مذهب آگاه کنند.

 

وی با تأکید بر این‏که مسأله وحدت نباید مقطعی باشد، ابراز داشت: این مسأله باید در تمام سال برای مردم تکرار شود تا ملکه ذهن آنان شود.

 

نمایند مردم هرمزگان در مجلس خبرگان با اشاره به این‏که برخی با مبادرت به اقدامات افراطی درصدد شعله‏ورتر کردن آتش اختلافات در جهان اسلام هستند، ادامه داد: خاستگاه این قبیل جریانات به استکبار برمی‏گردد و جایگاه دینی ندارد.

 

آیتالله نعیم آبادی در پایان با بیان اینکه اهانت به افراد مقدس مذاهب دیگر سبب بازی با حیثیت و آبروی شیعه می‏شود، تصریح کرد: برخی افراد با اهانت به مذاهب و افراد مقدس آنها آبروی مکتب شیعه و ائمه معصومین(ع) را می‏برند و شیعه را در نزد جوامع بین الملل بی حرمت می‏کنند./922/ت302/ج

 

 

 

 

 

ارسال نظرات