۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۳۹۱۰۹
صبح امروز انجام شد؛

بدرقه صندوق های ضریح امامین جوادین از حرم مطهر رضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم وداع با صندوق های مضجع نورانی امام موسی بن جعفر و امام جواد(ع) امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
صندوق ضريح امامين جوادين صندوق ضريح امامين جوادين

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم وداع با صندوق های مضجع نورانی امام موسی بن جعفر و امام جواد(ع)، با حضور سرپرست سرکنسولگری عراق، نماینده وزارت امور خارجه شرق، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی، رؤسای ادارات کل و مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان صبح امروز در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

جعفر دهنوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران، اظهار کرد: چهار ماده درباره صبر در رابطه فردی و جمعی در این آیه، برای رستگار شدن جامعه آمده است.

 

وی افزود: یکی از آن ها صبر و ایستادگی در برابر حوادث است که ریشه در پیروزی های مادی و معنوی دارد و نیز صبر بر شداید، صبر بر طاعت خدا و صبر بر معصیت ها؛ دومین ماده این فرمان، صبر جمیل در برابر دشمنان است که موجب پیروزی می شود.

 

دهنوی در ادامه افزود: بصیرت و اتحاد در در دفاع از مرزهای فرهنگی و جغرافیایی، سومین ماده معرفی شده و چهارمین آن، صبر آمیخته با تقوا است که انسان باید از ریاکاری و اغراض شخصی به دور باشد تا رستگار شود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به این که هیچ یک از خادمین اهل بیت(ع) هزینه ای را بابت خدمت دریافت نمی کنند و با خدا معامله می کنند، گفت: هزینه های جاری ستاد بازسازی عتبات عالیات با حمایت های استانداری، شهرداری، آستان قدس رضوی و ادارات تامین می شود و هیچ گونه ارتباطی به وجوهات و نذورات مردمی ندارد.

 

دهنوی تصریح کرد: فعالیت های ستاد به صورت متمرکز توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کل کشور ابلاغ می شود، وجوهات مردم با امانت داری کامل ثبت می شود و از واسطه بین مردم و پروژه های حرم مطهر اخذ شده، با سرفصل هایی به عنوان شناسه پرداخت ارایه نشر، ثبت خواهند شد و ارسال می شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: در صندوق های مضجع شریف امامین جوادین(ع) 43متر خاتم به کار برده شده و روی هر صندوق 39میلیون و 600هزار قطعه وجود دارد که مجموع قطعات دو صندوق، برابر با کل جمعیت ایران است یعنی، تمام مردم ایران در این پروژه معنوی سهیم هستند.

 

گفتنی است در پایان، حاضران در مراسم با قرائت زیارت عاشورا با صندوق ها و پرچم های ضریح مضجع شریف حضرت موسی بن جعفر و حضرت جواد(ع) وداع کردند./844/پ202/ب5

 

ارسال نظرات