۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۱۲۰
امام جمعه زاهدان:

ترویج پوشش اسلامی نیازمند همت همگانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با بیان اینکه باید برای اجرایی شدن حجاب اسلامی تمام همت خود را به کار ببریم، گفت: تعداد زیادی از بانوان ما در اوج حجاب و عفت، دانشمندان زمان ما هستند و باید از آنان الگو گرفت.
آيت الله سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: رزمایش محمد رسول الله(ص) بی‌سابقه‌ترین رزمایش در محدوده‌ای بسیار وسیع به مساحت دو میلیون و دویست هزار کیلومتر به گونه‌ای درخشید که ناله نتانیاهو و امثال او را درآورد.

وی در بخشی دیگر، ضمن محکومیت ترور یک معلم و یک بسیجی در جنوب استان، تصریح کرد: پاسخ این حرکت ابلهانه اشرار به زودی با همت والای اعضای شورای تأمین استان داده خواهد شد و مردم شریف استان اخبار خوشحال‌کننده‌ای را در این ارتباط دریافت خواهند کرد.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حجاب اشاره کرد و بیان داشت: حجاب نه تنها به عنوان یک اصل بدیهی دینی و ملی بلکه به عنوان یک اصل فطری بشر شناخته می‌شود و در نهاد و روح بشر قرار داده شده است انسان‌ها فطرتاً میل به عفت بیان، عفت پوشش و عفت روش دارند.

وی ادامه داد: قرآن کریم علت جاودانگی خود و قوانین اسلامی را مبتنی بر همین اصل فطرت می‌داند چون قوانین اسلام دقیقا نشأت گرفته از فطرت انسان است اگر دین اسلام با وجود دشمنان درونی و بیرونی ماندگار و پابرجا است، برای این است که در فطرت انسان نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: رضاخان برنامه‌های فرهنگی حکومت خود را بر سه اصل استوار کرده بود اولین اصل، وضع قوانین غیرشرعی و حتی دست بردن به سازمان قضایی و قوه عدلیه آن زمان بود تا پایان دوره قاجار سعی شده بود که مسائل دینی مورد هجمه قرار نگیرد و حاکمان، حداقل به ظاهر سعی داشتند خود را نوکر دین نشان دهند اما رضاخان با تغییر در قانون کشور و سازمان عدلیه به دین ستیزی و دین زدایی دامن زد.

وی اظهار داشت: مرحله دوم، ایجاد سازمان‌های آموزشی به شیوه نوین بود به بهانه ترقی و پیشرفت علمی ایران با فرهنگ غربی، دانشگاه را با الگو گرفتن از آمریکا و آموزش و پرورش را با الگوبرداری از انگلیس تأسیس شد و او به جای اینکه سیستم را از اسلام بگیرد به عنوان یک مقلد، کورکورانه از غرب الگو گرفت.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اصل سوم رضاخان در مسائل فرهنگی، متحدالشکل کردن لباس مردم یعنی رواج پوشاک اروپایی‌ها در کشور بود مگر این مردم فاقد تاریخ و فرهنگ و پیشینه بودند که باید برای پوشاک خود هم دست گدایی به بیگانگان دراز می‌کردند؟! او در همین راستا کشف حجاب را با هزینه کشتار عظیم مردم مدنظر قرار داد.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: امروز نیز برخی اندیشه منحط و پلید رضاخان را در سر می‌پرورانند عده‌ای خیال می‌کنند هرکس که ظاهر خود را بیاراید و از خانه خارج شود انسان مدرن و هرکس با وقار و سنگینی در جامعه ظاهر شود بی‌سواد است نباید اینگونه قضاوت کرد تعداد زیادی از بانوان ما در اوج حجاب و عفت، دانشمندان زمان ما هستند آیا ما حق الگوگرفتن از آنها را نداریم؟! چرا باید کسی را الگو قرار دهیم که پوشش اجنبی دارد و فرهنگ بیگانه را تبلیغ می‌کند؟! حجاب اصل مسلم اسلامی است و باید برای اجرایی شدن آن تمام همت خود را به کار ببریم./831/پ202/ب

ارسال نظرات