۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۱۳۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

امروز دنیای اسلام دچار فتنه‌ای بزرگ شده است

خبرگزاری رسا - آیت الله سلیمانی با ابراز نگرانی از نفوذ جریانات تکفیری و افراطی در بین مسلمانان، گفت: امروز دنیای اسلام دچار فتنه‌ای بزرگ است که همه بزرگان و صاحبان نفوذ موظف هستند تا برای ریشه‌کنی آن اقدام کنند.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در همایش "امت واحده" که امروز با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی و همچنین فرماندهان انتظامی شرق کشور در سالن همایش‌های فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: مایه وحدت مسلمانان، وجود مبارک پیامبر اکرم است و اعتصام به حبل الهی بدون هدایت‌های ایشان ممکن نبود.

 

وی افزود: اکنون در زمانه‌ای به سر می‌بریم که باید بیش از گذشته به فرمایشات رسول مکرم اسلام عمل کنیم ایشان بر حفظ دو چیز اصرار فراوان داشتند یکی کلام خداوند و دیگری خاندان پیامبر است؛ ایشان تمسک به این دو را لازمه دوری از گمراهی دانستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: برای بزرگداشت مقام و منزلت دو سرمایه‌ای که پیامبر از خود به جای گذاشته است، آنها را برای مردم تبیین کنیم و علاوه بر عمل به دستورات این دو مردم را هم ترغیب کنیم.

 

وی اظهار داشت: اصل مصلحت در اسلام بسیار حائز اهمیت است مسئله اصلاح بین امت اسلامی بسیار با عظمت بوده و حتی ارزشی والاتر از نماز و روزه دارد باید سعی کنیم ذهنیت‌ها را نسبت به روش‌های اصلاح رفتاری تغییر دهیم که فرماندهان انتظامی و مرزبانی نقش عمده‌ای در این امر دارند و برقراری چنین نشست‌هایی بسیار مفید است.

 

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: اصل بعدی در یک امت اسلامی، داشتن تفاهم و توافق است اگر فاقد این اصل باشیم امت ملعون محسوب می‌شویم نه مرحوم یعنی شرط برخورداری از رحمت واسعه الهی درک کردن یکدیگر است در غیر این صورت تفکرات افراطی نظیر داعش و وهابیت به جان ما خواهند افتاد.

 

وی ادامه داد: بدبینی مسلمانان نسبت به یکدیگر بسیار کُشنده است این بدبینی سبب شده که امروز جریانات تکفیری در اسلام ظهور یابند و شیعه و سنی را به جان هم بیندازند باید مراقب چنین دسیسه‌هایی باشیم تا مشمول رحمت خداوند قرار بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اصل خیرخواهی نیز لازمه حفظ امت اسلام است اینکه عده‌ای دست به کشتار 130 دانش‌آموز پاکستانی می‌زنند، چه توجیهی دارد؟! کجای اسلام چنین اجازه‌ای به ما داده است؟! آیا این عمل، خیرخواهی را نمایان می‌کند؟!

 

وی بیان کرد: امروز دنیای اسلام دچار فتنه‌ای بزرگ است که همه بزرگان و صاحبان نفوذ موظف هستند تا برای ریشه‌کنی این فتنه اقدام کنند برگزاری کنگره مبارزه با جریان‌های تکفیری که به همت دو عالم بزرگوار شیعه صورت گرفت نقطه آغاز خوبی برای تحقق این امر بود./831/پ202/ب6

ارسال نظرات