۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۳۹۱۴۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

افراطیون لندن نشین حریت خود را با قیمتی ناچیز معامله کرده اند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت برخی رسانه های تندرو علیه وحدت مسلمانان گفت: افراطیون شیعه لندنی خود را رایگان به استکبار فروخته اند و و در حال ضربه زدن بر پیکره اسلام هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمود رجبي

حجت‏الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آستانه هفته وحدت گفت: امام خمینی(ره) عالمی تیزبین بودند که ایده‏ها و آرمان‏های خود را از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) برداشت می‏کردند و این هفته را به عنوان هفته وحدت نام‏گذاری کردند.

 

وی در ادامه افزود: آیات قرآن به شدت به وحدت امت اسلامی تأکید دارد تا جایی که وحدت را نعمتی از سوی خداوند و تفرقه را علت عذاب اخروی می‏داند، در روایات و سیره اهل بیت طاهرین(ع) به ویژه امام علی(ع) به شدت بر حفظ وحدت امت اسلامی تأکید شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به گستره دولت عثمانی خاطر نشان کرد: امام قبل از پیروزی انقلاب بسیار بر وحدت تأکید داشتند؛ ایشان تجزیه دولت عثمانی راتوطئه دشمنان اسلام برای شکستن اقتدار اسلام می دانستند که دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف در بین مذاهب این امپراطوری را از هم جدا کردند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین رجبی تشکیل تمدن اسلامی را منوط به ایجاد وحدت در بین مسلمانان خواند و ابراز داشت: امام خمینی(ره) هیچ گاه حکومت اسلامی را ویژه شیعه ندانستند و بابرادران اهل سنت بهترین تعامل را داشتند.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) یادآور شد: هرجایی که ندای اختلاف و تفرقه هست بدانید که شیطان پشت پرده است و دشمنان برخی اوقات با ده ها واسطه موجب اختلاف در بین امت هستند و اگر مسلمانان و علما نیز تقوا و صلاح اسلام را پیش روی خود داشته باشند دشمنان دندان طمع را از اراضی اسلام خواهند کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان مشکلات پیش روی وحدت اظهار داشت: بی‏بصیرتی برخی خواص، هواهای نفسانی، حفظ منافع شخصی و توطئه دشمنان از مهم‏ترین علل عدم نهادینه شدن وحدت در جامعه اسلامی است.

 

وی با اشاره به جریان تازه تأسیس اختلاف افکن شیعه لندنی گفت: متأسفانه در بین شیعیان جریانی افراطی و اختلاف افکن به وجود آمده است که سران آن از جهال و ابلهان هستند که خود را با قیمتی ناچیز به استکبار فروخته‏اند و در حال ضربه زدن بر پیکره اسلام هستند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین رجبی وعاظ، علما و رسانه ها را دارای وظیفه‏ای مهم دانست و تأکید کرد: علما و رسانه‏ها با نشان دادن چهره واقعی جریان‏های تکفیری و فرهنگ سازی نسبت به وحدت و اهمیت آن و ارائه دیدگاه اهل بیت(ع)، جامعه اسلامی را متوجه اولویت‏های مهم اسلامی کنند و فضای فرهنگ جامعه را با شعار‏های پر محتوا پر کنند./1329/ت302/ج 

ارسال نظرات