۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۳۹۱۵۹
آیت الله بهشتی:

جلوی هر جریانی که به اختلاف در امت اسلام دامن می زند باید گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر همدلی امت اسلام، گفت: هر گروه و جریانی که مایه اختلاف افکنی باشد باید از فعالیت باز داشته شود.
آيت الله احمد بهشتي

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آستانه هفته وحدت گفت: اختلافات در بین جوامع اسلامی ناشی از تعصبات غلط است و اگر هر مسلمانی منصفانه و با عقلانیت به آموزه‏های اسلامی توجه کند راهی برای ایجاد اختلاف نخواهد یافت.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه مسلمانان جهان به حفظ وحدت و همدلی، تصریح کرد: همه مسلمانان باید به اشتراکات بسیار زیاد در بین خود توجه کنند و با زندگی مسالمت آمیز و برادرانه در کنار هم دست از اختلاف برداشته و موارد اختلافی علمی را به علمای وارسته بسپارند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم نام‏گذاری این هفته را از سوی امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت راهبردی مهم خواند و اظهار داشت: امام خمینی(ره) که وحدانیت الهی، پیامبر اعظم(ص) و قرآن کریم را عامل اصلی وحدت در اسلام می‏دانست این هفته را به عنوان هفته وحدت نامیدند.

 

وی با اشاره به جریا‏های افراطی و تکفیری تأکید کرد: گروه‏های افراطی غالبا از جهل نسبت به اسلام و قرآن رنج می‏برند و حق را مختص خود می‏دانند و غیر خود را با حربه کفر و شرک از خانواده اسلام رانده و مانع گسترش اسلام در جهان هستند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نقش استعمار را در ایجاد تعصبات و دشمنی در بین مذاهب اسلامی بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: قمه زنی، توهین و اهانت به مقدسات دیگر مذاهب و تشدید تعصبات نقشه مستکبران است که با پیروی جاهلان در درون اسلام موجب اختلاف بیشتر می‏شوند.

 

وی مقابله با جریان‏های تکفیری و افراطی را ضروری دانست و تأکید کرد: جریان‏های افراطی و تکفیری که با پشتیبانی مستکبران به فعالیت می‏پردازند باید در مرحله اول با نصیحت و موعظه و در مرحله بعد با برخورد امنیتی از فعالیت باز داشته شوند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین بهشتی در پایان گفت: پیروی از ولایت فقیه و به حاشیه نرفتن در پذیرش معارف دین از پیروی از ولایت بهترین راه‏ برای خروج از افراط و رسیدن به اعتدال است./1329/ت302/ج

 

ارسال نظرات