۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۳۹۱۶۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ افزایش سه برابری پرداخت زکات در مراغه، تأکید بر اقامه نماز اول وقت در ادارات دولتی و موفقیت هنرمند تبریزی در جشنواره فیلم آمریکا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تلاش مسؤولان دانشگاهی در راستای ترویج و توسعه علمی کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به قدمت تاریخی، علمی و فرهنگی مراغه، مسؤولان دانشگاهی باید ضمن حفظ قداست دینی، در راستای توسعه علمی و پژوهشی گام بردارند.


وی ادامه داد: شهرستان مراغه به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان، دارای مردمانی حسینی و مذهبی است، با این اوصاف دانشگاه های منطقه نیز باید محل فکری، عقیدتی و فرهنگی رشد جوانان باشند، از این رو ترویج فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های کشور ضرورت دارد.


دستگاه های دولتی در وقت نماز جلسه برگزار نکنند

محمدتقی پاکزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان بناب، اظهار داشت: ادارات و دستگاه های دولتی نباید در وقت نماز ظهر جلسه یا برنامه برگزار کنند و هرگونه جلسه در این هنگام ممنوع است.


وی با تأکید بر لزوم اقامه به موقع نماز جماعت در ادارات با شرکت مسؤولان، گفت: جلسات و برنامه های دستگاه های دولتی نباید با وقت برگزاری نماز جماعت تداخل داشته باشد. در حقیقت وظیفه ستادهای اقامه نماز اجرا کردن شیوه هایی است که اقشار مختلف مردم برای اقامه هرچه باشکوه تر نماز احساس مسؤولیت و مشارکت کنند.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی مسؤولان را موظف کرد تا با حضور منظم و مستمر در نمازهای جماعت مساجد شهری و روستایی از نزدیک با مسایل و مشکلات مردم آشنا شده و از خادمان نماز تقدیر کنند.


پرداخت زکات در مراغه به سه برابر افزایش یافت

ایوب هاشمیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: پرداخت زکات در سال جاری در این شهرستان با سه برابر افزایش نسبت به 9ماهه سال گذشته به بیش از 11 میلیارد ریال رسید، این افزایش نشانگر نهادینه شدن فرهنگ زکات در این شهرستان است.


وی با بیان این‌که پرداخت زکات با پیگیری های کمیته امداد در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و با همت عاملان زکات به ویژه مودیان هر سال رو به افزایش است، گفت: به منظور گسترش فرهنگ زکات، روحانیان و مبلغان باید آثار و برکات این فریضه الهی را به مردم بیان کنند تا با گسترش این فرهنگ نیازهای اقشار نیازمند جامعه رفع شود.


هاشمیان، با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال زکات مستحبی سیب در مراغه جمع آوری شده، یادآوری کرد: این شهرستان در زمینه زکات مستحبی رتبه نخست استان را در اختیار دارد. زکات دریافتی صرف ساخت هشت خانه بهداشت با مشارکت دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی، 9 طرح عمرانی روستایی، احداث مسجد و صرف امور محرومان شده است.


اثر هنرمندان تبریزی بهترین فیلم جشنواره آمریکا شناخته شد

انیمیشن ˝دخترک آت آشغالی˝ ساخته‌ مشترک محمد زارع و شلاله خیری به عنوان بهترین فیلم جشنواره بورگو اسپرینگز آمریکا شناخته شد.


لازم به ذکر است، این دو هنرمند تبریزی از اعضای فعال انجمن فیلم استان آذربایجان شرقی بوده و فیلم یاد شده منتخب بهترین فیلم انیمیشن جشنواره دوازدهم سیب آذربایجان شرقی در سال 1392 و برنده چندین جایزه از جشنواره های معتبر داخلی و خارجی نیز هستند./935/د101/ب6

ارسال نظرات