۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۳۹۱۷۴
آیت الله نوری همدانی:

تحکیم وحدت ضروری ‌ترین نیاز دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تحکیم وحدت اسلامی در میان مذاهب مختلف به ویژه شیعه و سنی را از ضروریات امروز دنیای اسلام دانست و گفت: دشمن همه تلاش خود را به کار بسته تا به اختلافات ما دامن بزند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار مدیران ارشد جامعة المصطفی العالمیة با تأکید بر تلاش همگانی برای تحکیم وحدت میان شیعه و سنی، اظهار داشت: در جهان اسلام امروز این مسأله بسیار اهمیت دارد چراکه دشمن سعی دارد به اختلافات دامن بزند.

وی به تبیین آیه 122 سوره توبه پرداخت و اظهار داشت: معنای این آیه بسیار وسیع است؛ خداوند می‌فرماید از هرکجای دنیا باید عده‌ای برای تفقه در دین کوچ کنند سپس نزد قوم خود برای انذار بازگردند؛ انذار معنایی وسیع‌تر از تبلیغ دارد، فرد منذر عواقب و پاداش عملکرد افراد را نیز متذکر می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: به همت جامعة المصطفی این اتفاق بزرگ به وقوع پیوسته است؛ شما باید تلاش کنید با استفاده از فارغ التحصیلان خود ابعاد گسترده دین را به دنیا نشان دهید، این افراد باید به صورت عمومی با مبانی اسلام در زمینه‌های مختلف آشنا باشند و در یک رشته نیز به صورت تخصصی وارد شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اطلاع داشتن و درک از شریط دنیا را بسیار مهم خواند و گفت: طلابی که در جامعة المصطفی تحصیل می‌کنند بدانند که در حال حاضر باید چگونه پاسخ‌گوی نیازهای ملت‌ها باشند تا بتوانند اسلام ناب را به دنیا عرضه کنند و مزیت آن را بر مکاتب موجود در دنیا تبیین کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: این افراد باید به لحاظ علمی و اثرگذاری در میان مردم قوی باشند تا بتوانند در برابر جریانات انحرافی مانند بوکوحرام و دیگران روشنگری کنند؛ دنیا با مشکلات فراوانی روبرو است که اسلام برای همه آنها راه حل دارد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی غرب، گفت: ما باید نظریات اسلام در زمینه اقتصاد را برای ملت‌های تبیین کنیم، این کار در میان آنها بسیار تأثیرگذار خواهد بود؛ وهابیت در همه شهرهای بزرگ اروپا یک مبلغ دارند که با اموال فراوانی که در اختیار دارد به تبلیغ تکفیر و سلفی‌گری می‌پردازد، ما می‌توانیم با نشر معارف ناب خود با این جریان‌ها مقابله کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که طلاب در تبلیغ باید نماد رعایت اخلاق اسلامی باشند، بیان داشت: اخلاق و تهذیب نفس برای مبلغان امری لازم است و باید در این زمینه الگو و نمونه باشند؛ 50 درصد تأثیرگذاری تبلیغ به اخلاق فرد مبلغ باز می‌گردد، طلاب باید اخلاق صنفی خود را از بزرگان بیاموزند و آن را رعایت کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: مردم دوست دارند علما و طلاب را در کنار خود ببینند و مشاهده کنند که آنها نیز دردها و مشکلات مردم را درک می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به ضرورت داشتن رسانه‌های قوی برای انتشار اخبار و عقاید اسلام ناب تأکید کرد و گفت: شبکه های ماهواره‌ای دشمنان اسلام از جمله بی بی سی فارسی همواره اخبار کشورهای جهان اسلام را تحریف شده و به نفع استکبار جهانی منتشر می‌کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات