۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۳۹۱۸۵
مدیرکل دفتر ریاست جامعه المصطفی:

جامعه المصطفی در 90 کشور نمایندگی‌ مستقر دارد

خبرگزاری رسا ـ مشاور و مدیرکل دفتر ریاست جامعه المصطفی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی این مرکز در کشورهای مختلف، گفت: کشور نمایندگی‌های مستقر جامعة المصطفی حضور دارند و سیاست آیت الله اعرافی این است که در این پنج ساله دوم این رقم به دویست کشور برسد.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی علیزاده، مشاور و مدیرکل دفتر ریاست جامعه المصطفی عصر امروز در دیدار با حضرت‌ آیت الله حسین نوری همدانی در ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد، اظهار داشت: کاری که حوزه قم در زمان آیت الله بروجردی  شروع می‌کند امروز به برکت جمهوری اسلامی در شرق و غرب عالم توسعه پیدا کرده و ادامه داد.

وی افزود: 90 کشور نمایندگی‌های مستقر جامعة المصطفی حضور دارند و سیاست آیت الله اعرافی این است که در این پنج ساله دوم این رقم به دویست کشور برسد؛ تعداد 30 هزار نفر از 120 کشور هم‌اکنون در جامعة المصطفی در حال تحصیل هستند که 15 هزار نفر آن در داخل و 15 هزار نفر در در نمایندگی‌های خارج کشور ما مشغول هستند.

مشاور آیت الله اعرافی با بیان این‌که به اعتراف دوست و دشمن به ثمرات و برکات جامعة المصطفی، بسیار مهم و تأثیر گذار بوده است، گفت: رییس دیانت ترکیه اعتراف کرد که اخبار چهار مرکز مهم علمی  جهان اسلام را هر روز رصد می‌کنم که از جمله آنها الازهر مصر، جامعه ام القری و جامعة المصطفی هستند؛ این ثمرات به برکت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

بسیاری از طلاب فارغ التحصیل جامعه المصطفی شخصیت‌های برجسته و مهمی در کشورهای خود هستند

مدیرکل دفتر ریاست جامعه المصطفی افزود: طلاب خارجی فارغ التحصیل این مرکز در دنیا مسؤولیت‌های مختلفی از جمله ریاست جمهور، وزیر و نمایندگان پارمان کشور خود شده اند و برخی نیز به تأسیس حوزه، دارالقرآن و مراکز مختلفی پرداخته‌اند.

حجت الاسلام علیزاده ترجمه کتب مرجع اسلامی به زبان‌های گوناگون را یکی از فعالیت‌های طلاب این مرکز عنوان کرد و گفت: نهج البلاغه به همت این افراد تا کنون به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و اخیرا نیز این کتاب به زبان چینی منتشر شد؛ در مجموعه‌های داخلی و خارجی جامعة المصطفی هر روز یک کتاب به چاپ می‌رسد.

وی اظهار داشت: آیت الله اعرافی همواره تأکید دارند که ما متعلق به حوزه هستیم و اصالت‌مان حوزوی است بنابراین راهنمایی‌ها، نصیحت‌ها و دستورات علما و بزرگان همواره نصب العین ما است.

فعالیت‌های جامعه المصطفی یک بعث جهانی است

مشاور آیت الله اعرافی با اشاره دیدار رهبر معظم انقلاب  با مسؤولان این جامعة المصطفی، گفت: ایشان در مورد فعالیت‌های این مرکز تعبیر بعثت جهانی را به کار بردند.

مدیرکل دفتر ریاست جامعه المصطفی با اشاره به این که جامعة المصطفی تا کنون 30 هزار فارغ التحصیل داشته است، گفت: این افراد شبکه تبلیغی خوبی را در دنیا تشکیل داده‌اند؛ در ماه محرم حدود 6 هزار مبلغ به کشورهای مختلف اعزام کرده‌ایم.

طرح تحول در نظام آموزشی و پژوهشی جامعه المصطفی

در بخش دیگر این دیدار حجت الاسلام مهدی رجایی دبیر شواری مشاورین جامعة المصطفی و نماینده این مرکز در کشور آلمان، اظهار داشت: این مرکز در عمر بیست ساله خود حرکت‌های بسیار ارزشمندی را انجام داد از جمله در حوزه نظام آموزشی و پژوهشی کارهای گسترده‌ای انجام شد.

وی افزود: حدود دو سالی است که با طرحی  به عنوان تحول در نظام آموزشی و پژوهشی مشغول بازنگری و ارتقای فعالیت‌های خود هستیم که امیداوریم این طرح امسال به اتمام برسد و اجرایی شود؛ از همه عزیزانی که دست اندرکار بودند، اعضای هیأت امنا، اساتید و طلاب نسبت به آنچه که داریم نظرخواهی شد و تلاش شده با توجه به وضعیت مطلوب آسیب‌ها و کاستی‌ها جبران شود.

جامعه المصطفی به بعد تربیتی و تزکیه‌ای طلاب توجه ویژه‌ای دارد

دبیر شواری مشاورین جامعه المصطفی گفت: مهم‌ترین هدف از انجام این طرح آن است که بعد تربیتی و تزکیه‌ای در نظام آموزشی تقویت شود و بتوانیم در فعالیت‌های آموزشی از استاد گرفته تا متن و برنامه‌های آموزشی و پذیرش به این بحث توجه کنیم.

حجت الاسلام رجایی ادامه داد: برای ما مهم است که فارغ التحصیلان جامعة المصطفی از نظر ابعاد معنوی و اخلاقی به درجات مطلبوب دست پیدا کنند و در مرحله دوم با استفاده از توانمندی‌های علمی و پژوهشی خود بتوانند در خارج کشور منشاء اثر باشند.

وی ادامه داد: اغلب طلاب این مرکز در کشورهای خود شخصیت‌های ارزشمند و تأثیرگذاری هستند که ان شا‌ء الله روز به روز تأثیرگذاری بیشتر خواهد شد و برای جامعه جهانی اثر گذارتر خواهند بود./928/پ202/س

ارسال نظرات