۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۳۹۱۹۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

همبستگی کشورهای اسلامی خنثی کننده فتنه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: همبستگی کشورهای اسلامی خنثی کننده فتنه های ایادی استکباری است که می تواند پاسخ مناسب و شایسته ای را به آنان دهد.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با گرامی داشت هفته وحدت، گفت: در ماه ربیع الاول حوادث مهمی واقع شده که یکی از مهم ترین آنها ولادت حضرت محمد (ص) است.

 

امام جمعه چمستان، افزود: در روز هفدهم این ماه پروردگار عالم نعمتی را به بندگان عطا می کند که یکی از بزرگ ترین و بالاترین روزی را به عالم عطا فرموده است که استفاده شایسته و ارزنده ای از این وجود نورانی صورت گیرد.

 

وی با بیان این که هر نعمتی که داده شود یک ضابطه و وظیفه ای باید در قبال آن به گردن انسان ها باشد، تصریح کرد: دستور خداوند متعال بر پیروان رسول خدا این است که حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر خدا  و کسانی که با او هستند بر کافران سخت گرفته و با یکدیگر مهربان بوده و در مسیر فضل و خشنودی پروردگار متعال حرکت کنند.

 

حجت الاسلام جباری، ادامه داد: خداوند منان بیان کرده است اگر مسلمانان با کافران و بدخواهان سختگیر نباشند ، در مقابل با یکدیگر مهربانی نکنند و قلب ها از یکدیگر فاصله گرفته و دشمنی و تفرقه ایجاد شود ضعیف و نابود خواهند شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: متأسفانه امروز مسلمانان به لحاظ آمار جمعیتی دومین آمار بعد از مسیحیان را به خود اختصاص داده اند اما به لحاظ چالش ها  و مشکلات، نزاع ها و اتلاف سرمایه های مادی و معنوی رکوردار هستند.

 

امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: کشور های غربی و آمریکایی در جریان فتنه با این که اختلاف بسیار زیاد و ریشه ای با هم دارند اما در مقابل ایران مشاهده شد که چگونه متحد شده و به مقابله در برابر ایران اسلامی قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: دشمنان می دانند که در مقابله با دشمنان متمرکز خواهیم شد که نمی خواهند دل های ما به همدیگر نزدیک شود.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که ترویج وحدت زمینه ساز همبستگی کشورهای اسلامی است، بیان داشت: وقتی همه کشورهای اسلامی با هم متمرکز شده و در یک راستا حرکت کنند انرژی مصاعفی تولید شده که می تواند در برابر دشمنان اثرگذار باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر همه مسلمانان جهان با هم متحد شوند می توانند به قدرتی والا و تاثیرگذار در عرصه جهانی تبدیل شوند، افزود: این اتحاد و همدلی می تواند همه دسیسه ها و نیرنگ های بدخواهان دین مبین اسلام و مسلمانان را نابود کرده تا آنان نتوانند به اهداف خود برسند.

 

امام جمعه چمستان ادامه داد: همبستگی کشورهای اسلامی خنثی کننده  فتنه های ایادی استکباری است که می تواند پاسخ مناسب و شایسته ای را به آنان دهد.

 

وی با تاکید بر این که تفرقه و اختلاف بزرگ ترین وسیله نفوذ دشمنان اسلام است، گفت: امروز حصول و ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان باید به نحوی ارزنده و والا وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام جباری در پایان تصریح کرد: قرآن کریم فرموده است هرکسی با هر تفکر و سلیقه ای که در جامعه اسلامی زندگی می کنند باید به ریسمان محکم الهی وصل شوند و نه این که همدیگر را در آتش کینه ها بسوزانند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات