۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۲۴۴

بهره مندی 9 هزار طلبه و روحانی مازندران از خدمات حمایتی مرکز خدمات

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران گفت: در حال حاضر نه هزار طلبه و روحانی حوزه های علمیه استان از خدمات حمایتی این مرکز بهره مند می شوند.
مدير مرکز خدمات حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که یکی از مهم ترین اقدامات این مرکز خدمات تأمین اجتماعی برای طلاب و روحانیان است، گفت: در حال حاضر نه هزار نفر تحت پوشش این مرکز هستند.

 

وی با اشاره به این که طلاب پس از ورود به حوزه و اتمام مصاحبه و همچنین قبولی در امتحان ترم اول حوزه کد دار شده و مورد حمایت مرکز خدمات قرار خواهند گرفت، افزود: در حال حاضر این مرکز از سه گروه طلاب در حال تحصیل حوزه، طلاب و روحانیان آزاد که در ادارات، سازمان ها و مساجد به عنوان امام جماعت مشغول فعالیت هستند و همچنین معمرین و خانواده های آنها حمایت می کند.

 

حجت الاسلام فلاح با بیان این که مرکز خدمات حوزه های علمیه مازندران از ازدواج طلاب نیز حمایت می کند، تصریح کرد: به همین منظور طرح همایش مزدوجین از کسانی که از زمان عقد آنها یک سال نگذشته باشد از سوی این مرکز برگزار می شود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران همچنین به اجرای طرح سلامت با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح هر ساله طلاب جدید الورود جذب شده بعد از مصاحبه علمی با معرفی به مراکز پزشکی درمانی مورد ویزیت قرار می گیرند.

 

وی همچنین به برخی خدمات رفاهی مرکز خدمات برای طلاب و روحانیان حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی بخشی از این خدمات رفاهی است.

 

حجت الاسلام فلاح در ادامه سخنان خود به طرح مسکن طلاب استان اشاره کرد و با بیان اینکه طی سال های گذشته 120 نفر از طلاب و روحانیان استان در طرح مسکن مهر نام نویسی کردند که تنها 20 نفر موفق به دریافت مسکن شدند، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم که این مشکل طلاب و روحانیان مازندران را با تعامل و هماهنگی با سازمان مسکن و شهرسازی مرتفع کنیم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران از تدوین و ارائه طرحی برای حضور طلاب و روحانیان در شهرک های مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی و رایزنی که با سازمان مسکن شهرسازی صورت گرفته است قرار است هر طلبه و روحانی در بلوک های مسکن مهر حضور یابد تا علاوه بر سکونت در این شهرک ها فعالیت های دینی و فرهنگی آن مجتمع را نیز عهده دار شود.

 

حجت الاسلام فلاح ساخت و گسترش فضای مسجد در شهرک های مسکن مهر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با حضور طلاب و روحانیان در این شهرک ها علاوه بر حل مشکل مسکن طلاب فعالیت های فرهنگی و دینی این مجتمع ها به ویژه اقامه نماز با کم طلاب و روحانیان انجام خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات